با تلاش بسیج سازندگی وهمت مردم و خیران، آب دوباره در رگ‌های ۵۳ قنات خشکیده و نیمه خشکیده شهرستان درمیان جاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مردم روستای سریجان شهرستان درمیان، خوشحال از زنده شدن دوباره قنات این روستا، در حال کشت و کاری دوباره پس از یک سال بی آبی هستند.

یکی از کشاورزان این روستا می‌گوید: بهار پارسال قنات روستا بر اثر سیل کاملا تخریب شد و یک سال بود که برداشت آب از قنات نداشتیم.

کشاورز دیگری هم می‌گوید: قبلا که قنات روستا آب داشت، استخر هر ۴۸ ساعت آب می‌شد، اما الان که احیا و مرمت شده است، هر ۱۲ ساعت استخر روستا پر از آب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم به اقدامات گروه‌های جهادی برای احیای قنات روستای سریجان شهرستان درمیان اشاره کرد و افزود: قنات این روستا بر اثر سیل تخریب شده بود که با همکاری خیران و جهادگران، ۲۴۰ متر طول قنات با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال، کول گذاری و مرمت شد و در ادامه مسیر انتقال آب به مزارع و باغات هم سیمانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان هم می‌گوید: در سال ۱۳۹۸ با همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی ۵۳ قنات این شهرستان با هزینه ۳۰ میلیارد ریال احیا و مرمت شد.

نصیرایی افزود: با اجرای این پروژه بزرگ ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت رفتند و ۲ هزار و ۵۰۰ بهره بردار کشاورزی از مزایای آن بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: امسال هم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احیا و مرمت قنوات شهرستان درمیان اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.