سرپرست فدراسیون پرورش اندام قول برگزاری زودتر از موعد انتخابات مجمع فدراسیون پرورش اندام را داد.

محمد تقی امیری خراسانی (سرپرست فدراسیون پرورش اندام) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به اینکه مسابقات سنگین وزن را پیش رو داریم ورزشکاران با وجود استرس مسابقات و مشغله‌های دیگر به یاری فدراسیون می‌آیند. این یک لطف بزرگ از سوی ورزشکاران است که با توجه به شرایط فعلی فدراسیون سعی دارند که مسابقات را به نحو احسن برگزار کنند.

سرپرست فدراسیون پرورش اندام اظهار کرد: کمیته‌های فدراسیون همیشه فعال بوده  و دست از فعالیت‌های خود نکشیده اند به شکلی که ساختار‌های فدراسیون حتی در غیبت مدیرانش هم حفظ شده و این درحالی است که یک مدیر تا وقتی که کمیته هایش فعال هستند فقط مسئولیت نظارت را برعهده دارد و مابقی کار‌های تخصصی به عهده‌ی کمیته‌هایی است که با توجه به تخصصشان شکل گرفته اند.

امیری خراسانی ادامه داد: اگر مدیری در برنامه‌های آموزشی خود کارمندان را وابسته به خود بار نیاورد، حتما می‌تواند به یک موفقیت واحد دست پیدا کند. به این شکل که از هرکارمندش یک مدیر توانا بسازد.

او درخصوص اینکه به طور همزمان ۲ مسئولیت را اداره می‌کند، گفت: داشتن ۲ مسئولیت به طور همزمان کار بسیار سختی است، اما سخت‌تر از آن وقت گذاشتن برای هر ۲ به یک شکل است. البته تمام تلاشم را می کنم تا در این مدت کوتاهی که مسئولیت سرپرستی فدراسیون پرورش اندام را برعهده دارم خدای ناکرده با کم کاری و کم توجهی خدشه‌ای به آن وارد نکنم و در عین حال بتوانم هر ۲ مسئولیت را به یک شکل اداره کنم و در حق هیچکدام اجحافی صورت نگیرد.

امیری خراسانی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه مسئولیت و حساسیت‌های ما هم در زمینه‌های مختلف برای حفظ سلامتی ورزشکاران بیشتر شده است. به همین دلیل جامعه‌ی ورزش بیشتر از باقی صنوف در این روز‌ها آسیب دیده اند و همین امر باعث شده تا بسیاری از مسابقات و یا حتی تمرین‌های ورزشکاران صورت نگیرد و کرونا دلیلی شود برای افت بدنی ورزشکارانمان و تعطیلی باشگاه‌ها؛ به نوعی کرونا نه تنها ضررمالی برای ما در برداشته بلکه از لحاظ آمادگی جسمانی هم ورزشکاران را متحمل زیان‌های زیادی کرده است که متاسفانه هنوز راه حلی برای درمان و مقابله‌ی با آن وجود ندارد.

او در خصوص اینکه چگونه می‌تواند در بحران کرونا فدراسیون پرورش اندام را مدیریت کند، بیان کرد: کرونا یک ویروس کاملا ناشناخته است و نمی‌توان حتی برای ۲ دقیقه‌ی بعد او را پیش بینی کرد و این تنها دلیلی هست که کار را برای مدیران سخت‌تر کرده است. اما ما مدیران لایق و توانمند بسیاری داریم که می‌توانند با درایت بیشتر بازهم مانند گذشته سربلند از این مشکلات بیرون بیایند.

امیری خراسانی اظهار کرد: براساس سیاست‌های وزارت ورزش در همان روز‌های اولیه‌ی اسفند ماه با به روز کردن موارد بیشتر و یاری گرفتن از سایر همکاران سعی بر این شد که مشکلات را بررسی کنیم و در چارچوب قانون زیر ساخت‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا را ایجاد کنیم به طوری که با دستورات وزارت بهداشت تداخل نداشته باشد و جان کسی را به خطر نیاندازیم و تحقیقات برای مقابله با این ویروس هنوز ادامه دارد.

او گفت: انشاالله به یاری خداوند هر فدراسیون یک برنامه جامع و کامل برای مقابله با این ویروس ارائه دهد تا بتواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

سرپرست فدراسیون پرورش اندام ادامه داد: کرونا به ما نشان داد که می‌تواند اتفاقی پیش بیاید و از مدیریت ما خارج باشد؛ به همین دلیل ما باید همیشه آماده‌ی اتفاقات احتمالی یا حتی پیش نیامده باشیم. تا اگر با مشکلات بزرگ این چنینی روبه رو شدیم بتوانیم تا حدی آن را مهار کنیم. مانند بسیاری از مسابقات که به دلیل همین شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

او درخصوص مهم‌ترین برنامه‌ی کاری خود در این مدت گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های که در این مدت کوتاه در فدراسیون پرورش اندام دارم برگزاری هرچه سریع ترانتخابات مجمع است. به همین دلیل تمام تلاشمان این است که مجمع قبل از زمانی که وزرات ورزش و جوانان اعلام کرده برگزار شود تا فدراسیون هر چه سریع‌تر به حالت اولیه خود برگرد تا با انتخاب یک مدیر لایق به کمک مجمع بتوانیم تصمیم‌های اساسی تری برای جامعه پرورش اندام بگیریم.

او گفت: درست است که برگزاری مجمع از مهم‌ترین برنامه‌هایم در مدت سرپرستی ام در فدراسیون پرورش اندام است، اما این دلیلی نمی‌شود که از باقی برنامه‌ها و اقدامات فدراسیون عقب بمانیم. اینطور نیست که برنامه برگزاری مجمع را روی میز بگذاریم و فقط به آن فکر کنیم بلکه درکنار مهم‌ترین اهدافمان به مشکلات و اتفاقاتی که همواره در فدراسیون است رسیدگی می‌کنیم تا بتوانیم برای پیش برد اهداف فدراسیون موثر واقع شویم.

سرپرست فدراسیون پرورش اندام در خصوص نحوه‌ی به کارگیری پیشکسوتان در امور اجرایی فدراسیون گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در فدراسیون، استفاده از پیشکسوتان با تجربه در عرصه‌های مختلف پرورش اندام است. پیشکسوتانی که کوله باری از تجربه و تخصص هستند و سال‌ها با آزمون و خطا توانسته اند به یک موقعیت ایده آل برسند تا ورزشکاران بتوانند از تجربه‌های آن‌ها برای موفقیت استفاده کنند.

او اظهار کرد: بهره گرفتن از پیشکسوتان به خصوص در مسابقات می‌تواند به کمتر کردن استرس ورزشکاران تازه کار کمک شایانی کند؛ و از همین رو استفاده از افراد با سابقه می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ورزشکاران و یک بازوی قوی برای فدراسیون پرورش اندام می باشد.

امیری خراسانی درخصوص بهره گیری از پیشنهادات جدید گفت: ما از هرپیشنهاد و برنامه‌ای که در قانون باشد حمایت خواهیم کرد و اگر شخصی در این عرصه صاحب نظر است می‌تواند آزادانه نظرات و پیشنهادات خود را به صورت یک برنامه کامل ارائه دهد تا در صورت لزوم بتوانیم از آن استفاده کنیم. تنها شرط پذیرفتن اید‌ه ها یا پیشنهادات افراد یا پیشکسوتان این است که در چارچوب قانون باشد و برای ورزش کاران و فدراسیون پرورش اندام مفید واقع شود. اگر شخصی برنامه‌ای با این خصوصیات دارد قطعا ما از آن حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: یکی از معدود مشکلاتی که در فدراسیون پرورش اندام وجود دارد و می‌توان به آن خرده گرفت، نبود اتحادیه برای باشگاه داران است که نرخ مصوبی را برای باشگاه‌های پرورش تعیین کند. اگر ما بتوانیم یک اتحادیه با کمک خود باشگاه داران برای این صنوف راه اندازی کنیم قطعا از این بی نظمی به یک نظم واحد خواهیم رسید.

امیری خراسانی گفت: ما همیشه در باشگا‌ه های پرورش اندام شاهد اختلاف قیمت‌های بسیار زیادی بوده ایم و مهم‌ترین دلیل آن هم نبود یک اتحادیه است. فدراسیون پیگیر این موضوع می باشد تا هرچه زود‌تر اتحادیه‌ای از جنس خود همان صنوف برپا کند تا شاهد نوسان‌های قیمت در باشگا‌های پرورش اندام نباشیم.

او اظهار کرد: ایجاد اتحادیه برای باشگاه‌های پرورش اندام قطعا دید میدانی تری بر صنف حاکم خواهد کرد که خود مزیدی برعلت است و از یک سو نظارت‌ها برامورات باشگاه داران بیشتر می‌کند و از سوی دیگر یک قیمت مصوب برای همه باشگاه دارن تعیین می‌گردد تا از سود جوی برخی افراد جلوگیری شود.

امیری خراسانی درخصوص استفاده بیش از حد ورزشکاران پرورش اندام از مکمل‌های ورزشی اظهار کرد: متاسفانه استفاده از مکمل‌ها دیگر به حالتی شده که ورزشکاران به آن عادت کرده اند و این می‌تواند در آینده نقطه‌ی ضعفی برای ورزشکاران پرورش اندام به حساب آید و از این رو باید دستان پشت پرده‌ای که با برند سازی و ایجاد مافیا سعی بر فروش بیشتر محصولاتشان دارند را قطع کنیم تا استفاده از این محصولاتی که ضررشان از منفعتشان بیشتر است به حداقل برسد. البته همیشه نمی‌تواند به اجبار ورزشکاران را از این موضوع منع کرد، ولی می‌توان با فرهنگ سازی و ایجاد زمینه‌های مناسب آن‌ها را به روشی سوق داد که از استفاده کردن این محصولات تا حد زیادی بپرهیزند و تحقیقات نشان داده است که روش دوم همیشه و در همه‌ی امور موثرتر واقع شده است.

او افزود: هرکمیته در فدراسیون پرورش اندام باید مستقل عمل کند و هیچ دخالتی در تصمیم گیری‌های کمیته‌ها نشود به خصوص کمیته فنی که بسیاری از تصمیمات مهم و سرنوشت ساز ورزشکاران برعهده اینکمیته است و به همین دلیل دست دخالت افراد سود جو باید از آن کوتاه شود. ما حتما سعی می‌کنیم که با گنجاندن افراد توانمند در کمیته‌ها به مستقل عمل کردن کمیته‌ها به خصوص کمیته فنی کمک کرده باشیم.

خراسانی در خصوص نداشتن سابقه ورزشی در پرورش اندام گفت: با توجه به اینکه پیشینه ورزشی در امر پرورش اندام امری ضروری است، اما نباید انتخابات را به شخص یا تخصص محدود کرد، زیرا در فدراسیون پرورش اندام کمیته‌های مختلف هرکدام مسئولیت‌های متفاوتی دارند که با انتخاب درست و تصمیمات دقیق به پیش برد اهداف فدراسیون پرورش اندام کمک بسیاری می‌کنند؛ و ما به عنوان سرپرست وظیفه نظارت بر آن‌ها را داریم. به همین دلیل یک رئیس یا سرپرست لزوما نیاز به تخصص در آن رشته را ندارد بلکه تخصص یک مدیر، نحوه مدیریت او است. البته بنده به عنوان رئیس حکمی دریافت نکرده ام و در این پست ماندگار نخواهم بود به این دلیل که در انتخابات مجمع فدراسیون پرورش اندام شرکت نخواهم کرد تا فرصت برای افراد بهتر ایجاد شود. به عنوان سرپرست در این مدت کوتاه در فدراسیون پرورش اندام فعالیت می‌کنم. و امیداورم بتوانم به یاری خداوند متعال این بار سنگین را به راحتی و به درستی به زمین بگذارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار