مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: ماه گذشته بیش از ۴۹۰ میلیون برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در تالار بورس استان معامله شد.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد:ماه گذشته بیش از ۴۹۰ میلیون برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در تالار بورس منطقه‌ای استان داد و ستد شد که ارزش معاملات به بیش از ۵ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال می‌رسد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: هرچند که حجم معاملات خرداد ماه از نظر تعداد افزون بر ۲۶۴ میلیون برگ و از نظر ارزش سه هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد، ولی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲۶ درصد افزایش یافته است.

جوادی در زمینه شاخص کل بازار بورس‏ نیز اظهار کرد: شاخص بورس در خرداد ماه امسال در تالار معاملات بورس استان روند صعودی را طی کرد و نسبت به اردیبهشت ماه امسال با ۲۸۳ هزار و ۸۶۹ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد جا خوش کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳ هزار و ۶۶ واحد افزایش به رقم ۱۴ هزار و ۱۷۹ واحد رسید.

جوادی همچنین گفت: در این ماه در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۵۱۵ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری مشاوران سهام با یک هزار و ۳۸ میلیارد ریال معامله در خرداد ماه توانست ۵/۱۷ درصد از کل ارزش معاملات را بدست آورده و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.