مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع گندم و جو استان زنجان با موفقیت در حال اتمام است.

 آفت سن گندم نبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشت زار‌های استان زنجان  هر ساله انجام می‌شود، که توجه به این امر مهم باعث ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و کاهش خسارت  آفات می‌شود.

او افزود: امسال با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طول فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی گندم و جو این شهرستان عملیات سمپاشی علیه آفت سن (مادر و پوره)  انجام شد.

 بختکی با اشاره به اینکه اغلب کشاورزان هر سال در مبارزه با آفات سن همکاری خوبی دارند افزود: امسال هم همکاری اکثر کشاورزان موجب شد که عملیات مبارزه علیه سن غلات با موفقیت همراه باشد و کیفیت گندم تولیدی  افزایش یابد.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: سطح مبارزه با سن مادر  تا سطح ۳۰ هزار هکتار بوده و مبارزه با سن پوره در سطح ۱۱۸ هزار هکتار انجام  شده است.
 
او اظهار داشت: با تلاش کارشناسان و افزایش آگاهی و حساسیت کشاورزان نسبت به عملیات زراعی و مبارزه به موقع با آفات می‌توان در راستای تولید محصول با کیفیت و رشد و توسعه بخش کشاورزی گام‌های خوبی را برداشت.
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.