فرمانده انتظامی استان مرکزی ازکلاهبرداری اینترنتی از ۲۳ شهروندان این استان با وعده ارز دیجیتال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی از کلاهبرداری از شهروندان استان مرکزی در قالب خرید و فروش ارز دیجیتال خبرداد.

سردار مفخمی افزود: ۲۳ نفر از شهروندان استان مرکزی قربانی کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در قالب خرید و فروش ارز دیجیتال شدند.

او اضافه کرد: تعدادی از شهروندان استان مرکزی به پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی مراجعه کردند و موضوعی مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی از خودشان را مطرح کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد:  تعدادی از شهروندان استان مرکزی به پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی مراجعه کردند و موضوعی مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی از خودشان را مطرح کردند.

او ادامه داد:با تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد که تعداد ۲۳ نفر از شهروندان استان مرکزی در این بیش از ۷۰ میلیارد ریال در قالب خرید و فروش ارز دیجیتال از دست داده اند.

سردار مفخمی تصریح کرد:  چندی پیش در پی شکایت چند نفر از شهروندان اراکی مبنی بر کلاهبرداری فردی از آنان با وعده فعالیت پرسود در فضای مجازی، بررسی موضوع توسط تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان ویژه آغاز شد.

او  با اشاره به تحقیقات تخصصی پلیس در بررسی موضوع و دستگیری این فرد گفت: در بازجویی‌های انجام شده از مال باختگان مشخص شد که فرد کلاهبردار برای جذب اعتماد مشتریان خود، مبالغی در ابتدا به حساب آن‌ها واریز می‌کرده که بعد از گذشت مدت زمانی پرداختی‌های این فرد قطع می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: با دستگیری متهم پرونده و آغاز بازجویی‌های تخصصی پلیس و در بررسی تجهیزات توقیف شده از این فرد، مشخص شد که وی سایتی را به منظور جلب اعتماد مشتریان خود با عنوان خرید و فروش ارز دیجیتال طراحی کرده ولی مبالغ دریافتی را در سایت‌های غیرمجاز استفاده می‌کند.

سردار مفخمی اظهار  کرد: در بازجویی‌های پلیس، فرد دستگیر شده به ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۲۳ نفر از شهروندان به این روش اعتراف کرد وپس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

او افزود: خرید و فروش ارز در فضای مجازی ممنوع بوده و لازم است شهروندان به تبلیغات اغفال‌کننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی که با عناوینی همچون سرمایه‌گذاری، کسب درآمد‌های میلیونی و... فعالیت می‌کنند، توجه نکنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی  با اشاره به اینکه پلیس فتا در جهت سالم‌سازی فضای مجازی، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به صورت شبانه‌روز، با رصد پیوسته فضای مجازی با هر نوع تخلفی به‌شدت برخورد می‌کند، خاطر نشان کرد.

او تاکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات سایبری شهروندان است و کلیه افراد می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق بخش تماس باما، با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام / ج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.