مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی با همکاری دستگاه قضایی به منابع طبیعی بازگردانده شده است.

بازگردانی ۸۱۷ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان همدان از چنگ متصرفاناسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم یگان حفاظت منابع طبیعی و آرای صادره از محاکم قضائی از پارسال تاکنون  ۸۱۷  هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

او با بیان اینکه با  تشکیل تیم و اکیپ گشت و مراقبت و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی جلوی تصرف اراضی ملی را می گیریم افزود: خط قرمز منابع طبیعی، خسارت به طبیعت است و با هر گونه تعرض در هر پست و مقامی که باشند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: با تلاش و مامورین منابع طبیعی، نیروی انتظامی پارسال ۷۴۰ هکتار و امسال نیز در ماه‌های فروردین واریبهشت ۷۷ هکتار از اراضی تصرفی  منابع طبیعی و اراضی ملی  با حکم قضائی از دست متصرفین خارج وبه بیت المال بازگردانده شد.

خزائی بیان کرد:  امسال همچنین ۹۷ فقره پرونده تخلف  در ۲۳۲ هکتار از مراتع استان تشکیل داده ایم و به مراجع قضائی ارسال کرده ایم که در دست بررسی است.

او با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از انفال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی استان گفت: انتظار داریم سایر دستگاه‌های مرتبط، مردم ومسئولین نیز با منابع طبیعی همکاری کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

خزائی گفت: منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است و همه در حفظ این منابع ارزشمند باید مسئولیت پذیر و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار