رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه وظیفه دارد وقتی جامعه با مشکلی مواجه می‌شود راه حل آن را پیش رو قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با وزارت کار و بنیاد توسعه ملی اظهار کرد: همیشه در جلساتی که با دستگاه‌های مختلف داشتیم مبانی گفت‌وگوی ما مبنی بر آموزش و مهارت بود، به همین دلیل سعی کردیم در دانشگاه تهران هم که نقش بسیار مهی در کشور دارد، این تغییر نگاه را اجرا کنیم و بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهیم.

او با بیان اینکه یک دانشگاه کارآفرین مسئولیت‌های اجتماعی متعددی دارد، ادامه داد: از این رو دانشگاه تهران هم سعی می‌کند علاوه بر ارائه آموزش، کسب مهارت را هم به دانشجویان آموزش دهد.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: دانشگاه نباید پس از فارغ التحصیلی، دانشجو را به حال خود رها کند، بلکه وظیفه دانشگاه این است در همه ادوار در کنار دانشجو قرار گیرد و شرایط کسب و کار او را فراهم کند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه وظیفه دارد وقتی جامعه با مشکلی مواجه می‌شود راه حل آن را پیش رو قرار دهد، افزود: برای مثال وقتی ویروس کرونا در کشور شیوع یافت، دانشگاه تهران در کنار دانشگاه علوم پزشکی نقش بی بدیلی را ایفا کرد.

او افزود: مهم‌ترین سرمایه ما دانشجویان و اساتید هستند، بنابراین ما در دانشگاه وظیفه داریم با استفاده از این نیرو‌های پویا و خلاق در مسیر توسعه پایدار کشور حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه امروز خوشحال هستم که چندین وزارتخانه کشور در کنار ما قرار گرفتند تا در ایجاد اشتغالزایی دانشجویان و تقویت نیروی کار در جامعه موفق شویم، گفت: قرار گرفتن وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مختلف در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باعث تسهیل رسیدن به اهداف و استراتژیک ما می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه یک دانشجو باید به کشور و دانشگاهی که در آن آموزش دیده احساس تعلق داشته باشد و پس از کسب مهارت و آموزش در کشور خود کار کند و برای کشور خود مفید باشد، ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ ما در دانشگاه تهران این است که فعال‌ترین دانشجو‌ها را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره داریم که حتی مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های سیاسی زبان زد است و همه واقف هستند.


بیشتر بخوانید


نیلی با بیان اینکه ما با ایجاد اشتغال برای این دانشجویان خلاق و فعال سعی می‌کنیم جلوی مهاجرت آن‌ها را بگیریم، ادامه داد: سعی می‌کنیم از آن‌ها در کشور خودمان استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه ما در دانشگاه تهران در اولین مرحله کادر اداری خود را از بین دانشجویان متخصص خود انتخاب کردیم تا درآمد داشته باشند، تصریح کرد: در این شرایط هم مهارت به دست می‌آورند و هم سابقه کاری برای آن‌ها رد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار