فرماندار دشت آزادگان گفت: بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز در هفته برای صادرات کالاهای غیرنفتی پیشنهاد ما به مسئولان استان میسان عراق است.

مرز تجاری چذابه برای صادرات کالا بازگشایی می‌شود؟حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مرز تجاری چذابه از نیمه دوم اسفند پارسال و در پی شیوع ویروس کرونا، از سوی مسئولان عراقی و ایرانی بسته شد.

او بازگشایی مجدد مرز تجاری چذابه را از خواسته‌های ساکنان دو طرف مرز چذابه و میسان عنوان کرد و افزود: با بازگشایی این پایانه، امکان صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی خوزستان به عراق فراهم می‌شود و اقتصاد در غرب استان رونق می‌گیرد.

سیلاوی اظهار داشت: در پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان محلی و گمرکی خوزستان و شهرستان، پیشنهاد بازگشایی مرز تجاری چذابه به مدت ۲ روز در هفته به مسئولان استان میسان عراق داده شده و در صورت موافقت دولت مرکزی عراق در روز‌های آینده، فعالیت این مرز و صادرات کالا در سایه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان دشت آزادگان بیان کرد: محدوده بازارچه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و از توابع این شهرستان به صورت مستمر ضدعفونی و گندزایی می‌شود تا امکان شیوع ویروس کرونا به صفر برسد و بزودی شاهد از سرگیری صادرات و تجارت با کشور عراق باشیم.

پارسال حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کالا‌های غیرنفتی که بیشتر مصالح ساختمانی، لبنیات، مواد و کالای خانگی بودند از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد و بسته شدن مرز تجاری چذابه در ماه‌های اخیر سبب شده بسیاری از کارگران و تجار فعال این مرز بیکار و تولیدات مازاد کشاورزی خوزستان از جمله؛ گوجه فرنگی و محصولات جالیزی و صیفی روی دست کشاورزان بماند و بازار‌های داخلی کشش جذب آن را نداشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.