مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال تخریب جنگل و مرتع نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در حاشیه بازدید از جنگلهای استان با اعلام این خبر گفت: همکاری مردم و تلاش حافظان منابع طبیعی از تخریب مراتع و جنگل‌های استان اردبیل در سال‌های اخیر جلوگیری کرده است.

او با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهادهای مربوطه ضروری است، بیان کرد: سال گذشته علاوه بر جلوگیری از تخریب و آتش‌سوزی جنگل و مراتع همزمان سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با تاکید بر برخورد قانونی با تخریب‌گران منابع طبیعی از  افزایش جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای تخریب هر هکتار اراضی ملی خبرداد و افزود: در سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی اراضی تصرف شده از دست افراد سودجو و فرصت طلب خلع ید و به دولت بر گردانده شده است.

او از اجرای پروژه‌های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت‌های فسیلی در ۱۱ شهرستان استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: ۲۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به استان اردبیل تخصیص داده شده و از محل سفر ریاست‌جمهوری به استان نیز ۴۰ میلیارد ریال تصویب شده است.

هدایت با اشاره به اجرای طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت اراضی ملی افزود: تثبیت ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در دستور کار است که بیش از ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طبیعت‌دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی،قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را به صورت ۲۴ ساعته به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.