استاندار گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی بر لزوم اهتمام به محرومیت‌زدایی صنعتی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر لزوم استفاده بهینه از تمامی داشته‌ها و منابع استان تاکید کرد و گفت: باید با توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای در زمان مناسب و مشخص شدن سهم هر شهرستان، پروژه‌های عمرانی با روند مطلوبی دنبال شود.

او مبنای توسعه استان را بر اساس قانون و اسناد بالادستی به ویژه سند آمایش سرزمینی گیلان عنوان و این گفتمان را در استان مشترک و مورد توجه همه خادمان مردم از جمله نمایندگان مجلس ذکر کرد.

استاندار افزود: گیلان در محور‌های مهم کشاورزی، خدمات اعم از گردشگری و بازرگانی و نیز صنعتی زمینه فعالیت، تولید و اشتغال را دارد، اما در بخش‌های مختلف میزان توانمندی‌ها متفاوت است از این رو باید بکوشیم همپوشانی برای توسعه را پدید آوریم.

زارع یادآور شد: یکی از برنامه‌هایی که در بازه زمانی میان مدت از سوی وزارت صمت به تصویب رسید، محرومیت زدایی صنعتی ۱۲ استان از جمله گیلان است به همین سبب باید بر اساس محور‌های تعریف شده متمرکز و فعال‌تر شد.

او برخورداری اراضی با کاربری صنعتی را از محدودیت‌های استان خواند و گفت: باید از طرح‌های تولیدی موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نتایج بررسی‌های انجام شده در حوزه صنایع گیلان اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی استان از ظرفیت اسمی خود به صورت ۱۰۰ درصدی استفاده نمی‌کنند.

زارع اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های تولید، افزایش ظرفیت اسمی به ظرفیت واقعی و نیز افزایش شیفت کاری از جمله مهمترین تصمیمات در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و در واقع از کم هزینه‌ترین راهکار‌ها برای محرومیت زدایی صنعتی محسوب می‌شوند که انتظار دارم در همه مناطق استان مورد توجه باشد.

او به سازمان صمت تاکید کرد که پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌هایی که زمینه توسعه و افزایش تولید را دارند، شناسایی و از مالکان، کارآفرینان و سرمایه گذاران استان برای تکمیل این طرح‌ها دعوت کند.

استاندار گیلان همچنین بر تعادل در مصرف و استفاده بهینه از داشته‌ها تاکید و تصریح کرد: صرفه جویی در مصارف ازجمله منابع انرژی، یک تکلیف است و همه باید نسبت به اجرای آن اهتمام ورزند.

در این جلسه احمد دنیامالی؛ نماینده مردم بندر انزلی و رئیس مجمع نمایندگان، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی؛ نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد صفری؛ نماینده مردم رودسر و املش، غلامرضا مرحبا؛ نماینده آستارا، خلیل بهروزی فر؛ نماینده فومن و شفت، رسول فرخی؛ نماینده لاهیجان و سیاهکل، مهرداد گودرزوند چگینی؛ نماینده رودبار و حسن محمدیاری؛ نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال دیدگاه هایشان در ارتباط با مسائل توسعه شهرستان‌های خود را بیان کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.