۶۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل شبکه فاضلاب مشهد نیاز است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تاکنون ۷۸ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب مشهد اجرا شده که تکمیل باقیمانده شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه مشهد ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهدگفت: به دلیل بارندگی‌های خوب اخیر، مشکلی در تامین آب شرب وجود ندارد. منابع آب در استان، متکی به منابع آب‎های زیرزمینی بوده و ۸۰ درصد مصارف در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی به منابع آب زیرزمینی متکی است.

او افزود: به دلیل شروع ویروس کرونا، در چند ماه گذشته که دمای هوا هنوز به طور محسوسی افزایش پیدا نکرده بود، افزایش مصرف آب ناشی از شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد چراکه مهم‌ترین سلاحی که در مقابله با این ویروس استفاده می‌شود، آب و شست و شوی دست‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در این مدت در مشهد با وجود تعطیلی مراکز و هتل‌ها باز هم شاهد افزایش مصرف آب نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته بودیم. به عنوان نمونه میزان مصرف آب در خرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
 
اسماعیلیان بیان کرد: اگر این افزایش با پیک مصرف به دلیل گرمای هوا همراه شود، حتی اگر در سد‌ها و مخازن زیرزمینی نیز آب داشته باشد، شبکه توزیع آب قادر به تامین فشار مناسب به لحاظ کیفیت و کمیت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :تانکر سیار تنها راه تامین آب ۷۹ روستا مشهد است

او تصریح کرد: علی‌رغم کاهش اعتبارات در سال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها انجام شده و پروژه‌های بزرگی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: مجموعا ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری پروژه‌ها هزینه شد. برای نخستین مرتبه در سال گذشته حدود ۴۴۰۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت تامین آب برای مشهد رخ داد.

این پروژه به منظور پایداری تامین آب شهر مشهد، کاهش وابستگی به منابع آب سطحی و آمادگی برای شرایط خشکسالی در سال‌های آتی انجام شد.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.