استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت فعال کردن دبیرخانه کرونا برای اطلاع رسانی به روز، به مردم تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی درستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تولید محتوا و اطلاع رسانی گسترده در خصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان بیماری کرونا بیش از پیش باید در دستور کار قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی باید به صورت روزانه از طریق کارشناسان و متخصصان، تولید محتوا کرده و اطلاعات جدید را در اختیار مردم قرار دهند.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید بدنه کارشناسی را فعال کنند و اطلاعات را در قالب هشدار به سایر دستگاه‌ها و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بدهند.

معتمدیان بیان کرد: هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی و اعمال محدودیت نیست و باید با رعایت دستورالعمل‌ها و اولویت بندی به فعالیت‌های روزمره رسید.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در کشور ما هم همچون سایر کشور‌ها فعالیت‌ها ادامه دارد و باید به دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی کارشناسان توصیه می‌شود عمل کرد، از مردم خواس مانند گذشته در تجمعات حضور پیدا نکنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم از افزایش دو برابری موارد بستری بیماران حاد تنفسی و بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان خبر داد.

او افزود: روز گذشته بیش از ۱۶۰ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بودند و همچنین از تعداد موارد مثبت کرونا نیز ۵۴ مورد در بیمارستان‌ها تا شب گذشته بستری و ۷ مورد از این افراد در آی سی یو به سر می‌برند.

دهقانی عنوان کرد: در خصوص وضعیت شهرستان‌ها نیز در رنگ بندی‌های اخیر، سه شهرستان بیرجند، قاین و سربیشه با رنگ قرمز در وضعیت خیلی پرخطر، شهرستان‌های درمیان، خوسف و سرایان با رنگ زرد در وضعیت متوسط خطر و سایر شهرستان‌های استان با رنگ نارنجی در وضعیت پرخطر قرار دارند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: مسافرت به سایر استان‌ها و ورود افراد از استان‌های دیگر به خراسان جنوبی و همچنین تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا باعث افزایش مبتلایان شده که اکثرا از اعضای یک خانواده بوده اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر تعداد افراد مبتلا بین ۲۰ تا ۴۰ سال افزایش داشته است، گفت: ۴۰ تا ۶۰ ساله‌ها بیش‌ترین میزان ابتلا را داشته و به تازگی افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال هم با علائم جدید همچون، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، دل درد، درد عضلانی و اسهال به ویروس کرونا مبتلا شده و البته بسیاری از افراد کرونا مثبت هم فاقد علائم ظاهری بوده اند.

آینه دار مدیر کل صدا و سیمای استان هم خواستار تعامل هرچه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی همچون گذشته در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص مباحث مربوط به ویروس کرونا به مردم شد.

او با تاکید بر فرهنگ سازی زندگی در شرایط کرونایی افزود: رعایت نکات بهداشتی به مردم باید روزانه از طریق رسانه‌ها گوشزد و فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.