رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه با اشاره به توزیع ۲۴۱ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان کرمانشاهی گفت : این کارت‌های هدیه در بین خانوار‌های نیازمندی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید مهدی حجازی، رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه مشاغل و زندگی خانواده‌های نیازمند بسیاری به دلیل شیوع بیماری کرونا آسیب دیده، گفت : این نهاد با اجرای رزمایش همدلی برای ایران همدل با کمک خیران نیک اندیش یاری رسان خانوار‌های نیازمند آسیب دیده از بیماری کرونا ویروس بوده است.

او با بیان اینکه در یکی از مراحل این رزمایش بزرگ ۲۴۱ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی خریداری شده، گفت : در مجموع ارزش این کارت‌های هدیه بیش از ۴۸ میلیون تومان بوده است.

حجازی افزود : این کارت‌های هدیه در بین خانوار‌های نیازمند تحت حمایت و غیر تحت حمایتی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه دو شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه این نهاد همچنان آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران نیک اندیش در رزمایش همدلی است، افزود: کمیته امداد تمامی کمک‌های مردمی جمع آوری شده در رزمایش همدلی را با توجه به در اختیار داشتن شناسنامه نیازمندی خانوار‌های محروم در اسرع وقت به دست این خانوار‌ها می‌رساند

ایجاد پنج هزار و ۵۹۰ فرصت شغلی پایدار با پرداخت وام‌های اشتغال

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۸ پنج هزار و ۵۹۰ فرصت شغلی پایدار با پرداخت وام‌های اشتغال به جوانان نیازمند کرمانشاهی ایجاد شده، گفت: در این مدت بانوان مددجو با اجرای سه هزار و ۶۱ طرح اشتغال بیشترین فرصت شغلی را ایجاد کرده اند.

 محسن رخصی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های این نهاد ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان نیازمند و مستعد شغل است، گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۵۹۰ جوان جویای شغل در استان از وام‌های قرض الحسنه اشتغال کمیته امداد بهره‌مند شدند.

رخصی افزود: از این تعداد سه هزار و ۳۶۲ نفر در مناطق روستایی و باقی افراد در مناطق شهری سکونت داشته اند.

او با اشاره به جمعیت بالای بانوان سرپرست خانوار و دختران مجرد بازمانده از تحصیل و ازدواج تحت حمایت این نهاد، ادامه داد: در سال گذشته بانوان تحت حمایت با دریافت وام‌های اشتغال و ایجاد سه هزار و ۶۱ فرصت شغلی پیشتاز در ایجاد فرصت‌های شغلی بوده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتباری که در سال ۹۸ در قالب وام قرض الحسنه اشتغال به جوانان مددجو کرمانشاهی اختصاص یافته است بیش از ۱۸۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است، افزود: حدود ۲۸ درصد از این وام‌های اشتغال با اعتباری بیش از ۶۱ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان نیز به جوانان جویای کار غیر تحت حمایت پرداخت شده است.

رخصی با یادآوری اینکه تمامی وام‌های اشتغال این نهاد بدون سود و سپرده و با بازپرداخت طولانی مدت به افراد نیازمند تعلق می‌گیرد، گفت: طرح‌های اشتغال‌های مددجویی با توجه به ارائه راهنمایی‌ها و اعمال نظارت‌های فنی و تخصصی از پایدارترین شغل‌ها به شمار می‌روند.

مودیان کرمانشاهی ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مودیان کرمانشاهی ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، گفت: استان کرمانشاه با تحقق ۱۷۸ درصدی برنامه زکات در سال گذشته رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

 محسن رخصی گفت: مودیان کرمانشاهی در سال ۹۸ بیش از ۲۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

رخصی ضمن تشکر از همراهی خوب مودیان در تحقق برنامه‌ها و طرح‌های زکات استان، ادامه داد: در ابتدای سال ۹۸ پیش بینی شده بود که بیش از ۱۴ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود، اما با همراهی خوب مودیان این میزان زکات به ۲۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

او با بیان اینکه این میزان زکات نسبت به تعهدات ابتدای سال از تحقق ۱۷۸ درصدی برخودار بوده است، افزود: کمیته امداد استان کرمانشاه برای رشد ۱۷۸ درصدی در تحقق برنامه زکات طی سال ۹۸ رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این عنوان از سوی شورای عالی زکات در کشور به این نهاد اعطا شده گفت: زکات جمع آوری شده از مودیان به منظور رفع محرومیت و فقر و همچنین ساخت و تعمیر پروژ‌های عمرانی هزینه شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۱ تير ۱۳۹۹
ایاکمیته فارس هم کمکمیکنید