رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: تخریب صورت گرفته مربوط به دیوار جان‌پناه خانه‌ای قدیمی در کنار تیمچه بخشی می‌باشد بنابراین تخریب بام تیمچه «بخشی» بازار کاشان صحت ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اعلام این که تخریب بام تیمچه بخشی بازار کاشان صحت ندارد، اظهار کرد: در پی انتشار خبری در خصوص تخریب پشت بام تیمچه بخشی بازار تاریخی کاشان، کارشناسان این اداره از محل بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ادامه داد: تخریب صورت گرفته مربوط به دیوار جان‌پناه خانه‌ای قدیمی در کنار تیمچه بخشی می‌باشد و مابین این خانه و بنای تیمچه یک راهرو قدیمی متصل به حیاط انتهایی مسجد بالابازار قرارگرفته؛ بنابراین تخریب صورت گرفته مربوط به این تیمچه نبوده و آسیبی نیز به آن واردنشده است.

او گفت: تخریب انجام شده از سوی شهرداری کاشان مربوط به یک جبهه از خانه قدیمی مجاور بوده است که این جبهه قبلا بر اثر آسیب‌ها و خرابی‌های ناشی از بارندگی‌های اوایل سال جاری دچار ریزش و خرابی قابل توجهی داشته و خطر سقوط دیوار در معبر مجاور را به همراه داشته است.

سرمدیان افزود: شهرداری کاشان با درخواست کتبی مالک خانه مذکور جهت رفع خطرات جانی و مالی ساکنین مجاور، نسبت به برچیدن فضا‌های طبقه همکف جبهه مجاور معبر اقدام کرده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.