هشدار شهردار فینیکس درباره سفر انتخاباتی ترامپ به آریزونا

شهردار شهر فینیکس آریزونا درباره برگزاری دومین گردهمایی انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در این ایالت در بحبوحه شیوع کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، در آستانه برگزاری دومین همایش انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آریزونا، یکی از ایالت‌هایی که در هفته‌های گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا بوده است، شهردار فینیکس درباره گسترش شیوع کرونا هشدار داد.

وی گفت: یکی از چیز‌هایی که درباره آن نگران هستم این است که شاهد شیوع بسیار سریع ویروس کرونا در میان جوانان هستیم و در گردهمایی انتخاباتی برای جلب نظر این رده سنی تمرکز بسیار زیادی شده است. از رئیس جمهور می‌خواهم با شورای مشاوران و تیم مشاوره اش درباره کرونا مشورت کند که آیا سفر کردن به ایالتی که در هفته گذشته یک سوم موارد ابتلا به کرونا در آنجا بوده است، منطقی است؟

بر اساس این گزارش، ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است در دومین همایش انتخاباتی توجه ویژه‌ای برای جذب آرای طبقه جوان شده است و رئیس جمهور آمریکا در سفر به این ایالت قصد دارد حمایت این طبقه را به دست آورد.

این در حالی است که شیوع کرونا در شهر‌های آریزونا همچنان در وضع بحرانی است و بیشتر مبتلایان کووید-۱۹ در این ایالت جوانان هستند. تجمع جوانان در همایش انتخاباتی ترامپ به شیوع بیشتر بیماری و از دسترس خارج شدن کنترل آن خواهد شد.

نتایج نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد درصد بالایی از آمریکایی‌ها مخالف برگزاری همایش‌های انتخاباتی در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور هستند.

ویروس کرونا از ماه مارس [اواخر اسفند] وارد آمریکا شد و به دلیل بی توجهی مقامات آمریکایی به سرعت در سراسر این کشور شیوع یافت. کرونا تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده و جان بیش از ۱۲۰ هزار تن را نیز گرفته است.

نخستین همایش انتخاباتی دونالد ترامپ دیروز در شهر تالسا اوکلاهما با حضور جمعیت اندکی برگزار شد. کمپین انتخاباتی ترامپ مدعی شده که حضور کم‌رنگ طرفداران ترامپ در گردهمایی انتخاباتی او در شهر تالسا، به خاطر تظاهرکنندگان بوده است!

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار