به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید رضا موسوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم در چهل و دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاههای اجرایی در زمینه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی قبل و بعد از کرونا بیان کرد: سه میلیون و ۸۳۵ مورد تراکنش الکترونیک در چهار ماه بعد از شیوع کرونا در قم اتفاق افتاده که در مقایسه به مدت زمان قبل از آن با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.
موسوی افزود: ۴۰ درصد از این خدمات الکترونیک توسط شبکه اینترنت موبایل و ۶۰ درصد نیز توسط دفاتر پیشخوان و اینترنت ثابت انجام شده است که ۱۳۳ خدمت از نوع اطلاع رسانی، ۳۹ خدمت از جنس تراکنشی و ۹۵ خدمت هم از نوع شهروندی بوده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد خدمات جدید ادارات و دستگاههای اجرایی، عنان کرد: با شیوع کرونا ۷۴ خدمت جدید توسط وبسایتهای دستگاههای اجرایی، ۴۸ خدمت در شبکه تلفن همراه و ۲ خدمت جدید نیز در دفاتر پیشخوان فعال شد.
او افزود: شرکت برق بیشترین دستگاه دارای تعداد خدمات الکترونیک با ۵۱ خدمت بهترین عملکرد را داشته است و بیشترین تراکنش در ماههای اخیر مربوط به شرکت گاز و شرکت پست استان بوده است.
موسوی گفت: در چهار ماه گذشته شرکت توزیع نیروی برق، شهرداری، اداره کل اقتصاد و امور دارایی، اداره کل پست و آموزش فنی حرفهای ۵ دستگاه برتر در ارائه خدمات الکترونیک بودهاند.
او عنوان کرد: اداره کل پست، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش، شرکت گاز و شهرداری ۵ دستگاه برتر استان در ارائه خدمات الکترونیک در ۸ ماه گذشته بودند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ادامه داد: اولین دستگاه خدمات دهنده برای تبادل داده بین دستگاهی در حوزه «جی نف» بهزودی در سطح ادارات استان فعال خواهد شد.
انتهای پیام/ح