رییس بیمارستان دارالشفا میرجاوه گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار با توجه به نیاز منطقه به خدمات چشم پزشکی صرف راه‌اندازی بخش اپتومتری این بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر مصطفی احمدی مقدم رییس بیمارستان دارالشفا میرجاوهگفت: با راه‌اندازی بخش اپتومتری در این بیمارستان تعیین نمره چشم و تجویز عینک برای کودکان و بزرگسالان، تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان و تشخیص و درمان انحرافات غیر فلجی چشم با استفاده از تمرینات ارتوپتیک، تجویز و فیت لنز تماسی انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه این کلینیک روزانه ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر را دارد افزود: قبل از راه‌اندازی این بخش مردم منطقه با مشکلات فراوانی در این رابطه مواجه بودند.

رییس بیمارستان دارالشفا میرجاوه گفت:خوشبختانه گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از گروه‌های پیشرو و موفق در این رشته در کشور است که به عنوان مرکز ارجاع در منطقه شناخته می‌شود.

اوگفت: سیستان و بلوچستان با دو کشوری هم مرز است که از نظر اپتومتری به این استان وابسته‌اند.

احمدی مقدم با تاکید بر ضرورت توجه جدی و بنیادی به سیستم ارجاع در خصوص مراجعان، اظهارداشت: با توجه به پراکندگی جمعیت در سیستان و بلوچستان و عدم امکان دسترسی در همه بخش‌ها و مناطق به بینایی سنج، پیگیری سیستم طبقه بندی ارجاع می‌تواند در هدایت صحیح بیمار موثر باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار