الگو برداری شهرستان مراغه از ظرفیت‌های گردشگری بخش صوفیان

فرماندار ویژه مراغه از منطقه گردشگری سد امند بخش صوفیان جهت الگو برداری زیر ساخت‌های گردشگری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شکری فرماندار ویژه شهرستان مراغه به همراه روسای برخی از ادارات و کمیته‌های مرکز سرمایه گذاری این شهرستان در بازدید از منطقه گردشگری سد امند بخش صوفیان گفت: استفاده از تجربیات، الگو برداری، توجه به نقاط مثبت و کم و کاستی ها، و ایجاد زیرساخت‌های مشابه، از جمله اهداف بازدید است.

فرماندار مراغه در این بازدید گفت: مراغه با دارا بودن پتانسیل‌های خوب در حوزه‌های گردشگری و طبیعی باید با الگوگیری از این ظرفیت‌های توریستی در جهت جذب گردشگر بهره‌مند شود.

شکری افزود: رودخانه‌های لیلان، مردق و صوفی چای درمراغه از جمله جاذبه‌های گردشگری بوده و در این میان سد علویان ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار جهت ایجاد امکانات رفاهی و گردشگر همانند سد امند بخش صوفیان است.

شایان ذکر است: تفرجگاه گردشگری امند پیرامون سد امند، در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان قرار دارد و دریاچه این سد، محل پرورش ماهی کپور و زیستگاه درنا‌های روسی است. همچنین در این تفرجگاه ۶ هزار اصله درخت اقاقیا کاشته شده است و از جمله امکانات حاضر در این مجموعه گردشگری می‌توان به آلاچیق‌های جنگلی و امکانات ورزش‌های آبی نظیر اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.