رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان فرهیختگان و مغز متفکر در دستگاه‌ها می‌شناسیم و بایستی روحیه امید و عدالت را در جامعه تزریق کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدباقر اسلامی ،رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان امروز دوم تیرماه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرائی استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: مناسبت‌های طول سال فرصتی است تا فعالیت‌های صورت گرفته را اطلاع رسانی و اموری که به عهده داریم، تبیین کنیم.

او، با اشاره به اینکه روابط عمومی یک پل ارتباطی بین دستگاه اجرائی و مخاطبان است، افزود: هفته قوه قضائیه را منحصر به دستگاه قضائی نمی‌دانیم و از دیگر دستگاه‌های اجرایی استمداد می‌طلبیم که ویژگی‌های شخصیت شهید بهشتی و یاران شهیدش را ارائه و همچنین با برگزاری جلسات با تحلیل درست، سطح فرهنگ حقوقی جامعه را ارتقاء بدهند.

رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان نبود احساس عدالت و امنیت را مضر دانست و افزود:روابط عمومی‌های دستگاه‌ها رسالت سنگینی در زمینه ایجاد احساس عدالت و امنیت در جامعه دارند.

او با طرح این سوال که آیا ایجاد قسط و عدالت تنها بر عهده دستگاه قضایی است، گفت:تمامی دستگاه‌ها باید بدنبال اقامه قسط و عدل در جامعه باشند و قوه قضاییه تضمین کننده آن خواهد بود.

این مقام قضایی بر نهادینه کردن قانون تاکید کرد و افزود:اگر قانون در جامعه رعایت شود مطمنا عدالت ایجاد خواهد شد.

معاون منابع انسانی دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی اوقات به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی، مشکلاتی برای مردم و در دستگاه‌های اجرائی پیش می‌آید بیان کرد: دستگاه قضائی همواره مورد هجمه قرار دارد، زیرا دستگاه برخوردی است؛ نمی‌خواهیم بگوییم کار ما بدون ایراد است، اما می‌بینیم حتی برای برخورد‌های درون دستگاهی چه فشاری روی دستگاه قضاء است.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی ازاهداف اصلی حرکت انبیاء اقامه قسط و عدل است، افزود: بین تبلیغ و رسالت روابط عمومی باید تفکیک قائل شد و باید توسط روابط عمومی و رسانه‌ها احساس عدالت در جامعه تزریق بشود.

اسلامی با اشاره به اینکه احساس عدالت و احساس امنیت باید توسط روابط عمومی‌ها با تحلیل درست به مخاطبان انتقال داده شود تصریح کرد: تنها دستگاه قضائی مجری قسط و عدل در جامعه نیست و هر دستگاهی در حاکمیت این وظیفه را به عهده دارد.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به لزوم شناخت ساختار دستگاه قضائی عنوان کرد: بعضا افراد ساختار دستگاه قضائی را نمی‌شناسند و به همین جهت به انحراف می‌روند.

او در بخشی از سخنانش با اشاره به تاخیر در آغاز جلسات، بیان کرد: متاسفانه این منکر (تاخیر در حضور در جلسات و تاخیر در شروع جلسات) تبدیل به معروف و پذیرفته شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار