سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر ضرورت توجه و کمک جدی به حوزه بهداشت و درمان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: توجه و کمک جدی به حوزه بهداشت و درمان خوزستان ضرورت دارد و با پیگیری‌های بسیج جامعه پزشکی استان ۲ نقاهتگاه در اهواز و به ازای هر یک از شهر‌های استان نیز یک نقاهتگاه از سوی سپاه راه ندازی و تجهیز گردید.

او افزود: در ابتدای شیوع بیماری، در اهواز بیمارستان رازی کاملا در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت و بیمارستان طالقانی بصورت ۲ منظوره، جهت پوشش سر ریز بیمارستان رازی و همچنین استفاده نقاهتگاهی در صورت لزوم تجهیز شد.

ابول نژادیان بیان داشت: از ۲ اردیبهشت ماه وارد پیک بیماری شدیم، ظرفیت بیمارستان طالقانی و رازی تکمیل شد، سپس یک بلوک ۱۰۰ تخته از بیمارستان سینا وارد مدار گردید و به دلیل نیاز به تخت آی سی یو، یک بخش سی سی یو در این بلوک تغییر کاربری داده و به آی سی یو تبدیل شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در مرحله بعد ۲۰۰ تخت در بیمارستان امیرالمومنین تامین اجتماعی زیر بار مراقبت از بیماران کرونا رفت و پس از آن نیز بیمارستان‌های فاطمه الزهرا نیروی انتظامی و منفرد نیاکی ارتش وارد مدار شدند.

این مقام مسئول گفت: ۸۰ درصد تخت‌های عادی در استان پر شده است، اما اولویت و دغدغه دانشگاه رفع نیاز‌های استان در زمینه کمبود تخت آی سی یو است، اقداماتی در این زمینه انجام شده و تمام ظرفیت‌های ممکن به کار گرفته شده است، اما از این نظر استان نیازمند توجه و کمک جدی است.

او ادامه داد: در بیمارستان گلستان نیز یک بخش آی سی یو ایجاد و وارد مدار شد، اما در تامین برخی تجهیزات و وسایل حفاظت فردی نیاز به کمک دارد همچنین ۲۰۰ تخت بیمارستان گنجویان پر شد که ۳۸ پرستار از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به خوزستان اعزام و تعداد ۱۰ پرستار به آبادان، ۱۰ پرستار به دزفول و ۸ نفر دیگر نیز به نیرو‌های پرستاری اهواز اضافه شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرابی
۱۵:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
مردم خوزستان را درتاریکی نگاه داشتید .