پرچم ، معمولا از یک تکه پارچه ، یا مواد مشابه ساخته شده است و معمولا به طناب پرچم وصل می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرچم ، معمولا از یک تکه پارچه ، یا مواد مشابه ساخته شده است که نشانه یک کشور ، حاکمیت ، یک جامعه ، یک سازمان ، نیروی مسلح ، دفتر یا یک فرد می باشد. پرچم ها در شکل های مختلف معمولا به طناب پرچم وصل می شوند. در دنیای پرچم می توانید اقدام به خرید پرچم با کیفیت در اندازه های مختلف کنید.

به طنابی که پرچم ها را به بالا یا پایین حرکت می دهد بالابر گفته می شود. قسمت اصلی پرچم که تمام یا بیشتر آن را تشکیل می دهد ، میدان یا منطقه نامیده می شود. علاوه بر این ، پرچم ها معمولاً در گوشه بالایی بالابر دارای یک طراحی خاص هستند. پرچم هایی از اشکال و برای هدف های مختلف به عنوان بنر و آگهی هم شناخته می شوند.

در ابتدا پرچم ها عمدتاً در جنگ استفاده می شدند ، و تا حدودی بیشتر برای شناسایی رهبران و دوست یا دشمن و به عنوان نقاط تجمع استفاده می شدند. امروزه پرچم ها همچنین به طور گسترده برای علامت دادن ، دکوراسیون و نمایش استفاده می شوند. از آنجا که سودمندی یک پرچم برای اهداف شناسایی به میزان غوطه وریی آن در باد بستگی دارد ، ماده اولیه برای ساخت این نوع پرچم ها معمولاً سبک بوده و دارای یک الگوی یکسان در هر دو طرف هستند. بنابراین ، برای پرچم هایی که برای شناسایی استفاده می شوند الگوهای ساده تر مورد استفاده قرار می گیرند. برای این نوع پرچم ها معمولا می توان از هر رنگ و یا وسیله کمکی استفاده کرد ، اما به طور معمول پایه های این نوع پرچم ها فلزی هستند.

خرید پرچم

پیدایش پرچم ها

پرچم های قابل تشخیص تقریباً اختراع مردمان باستان شبه قاره هند یا همان چین امروزی می باشد. بنیانگذار سلسله ژو در چین (1046-256 قبل از میلاد) از پرچم سفید استفاده می کرده است و اگر کسی به درستی پرچم را نگه نمی داشت مجازات می شد!! پرچم های چین دارای طرح های مختلفی از جمله پرنده قرمز ، ببر سفید یا اژدهای آبی بودند. این پرچم ها بر روی ارابه حمل می شدند و بر روی دیوارهای شهرهای تسخیر شده قرار داده می شدند. پرچم سلطنتی برای پادشاه ها ساخته می شد که حاکم های مختلف را مشخص می کرد و با یک احترام مشابه پادشاه با آن رفتار می شد. بنابراین دست زدن به پرچم سلطنتی جرم محسوب می شد. سقوط پرچم ها به معنای شکست بود و پادشاه بندرت پرچم و شخص خود را در کنار هم قرار می داد ، پرچم معمولاً به یک ژنرال واگذار می شد.

در هند باستان هم پرچم ها از اهمیت برابری برخوردار بودند و روی ارابه ها و فیل ها حمل می شدند. پرچم اولین هدف حمله در نبرد بود و سقوط آن به معنای سردرگمی و حتی شکست بود. پرچم های هند اغلب به شکل مثلثی و مایل به قرمز یا به رنگ سبز و دارای قلاب و حاشیه ایی از جنس طلا بودند. پرچم های چینی و هندی در معیارهای مصر باستان و آشوری منشأ مشترک داشتند ( به این معنا که اشیاء جامد مانند فلز به قطب های بالای پرچم ها متصل بودند). گاهی اوقات در پرچم های هندی از چهره شخصیت های مختلف هم استفاده می کردند. به نظر می رسد از پرچم ها در هند و چین برای علامت دهی استفاده شده است و همچنین از پرچم سفید هم به عنوان سیگنال آتش بس در اوایل سال 1542 استفاده می شد. این نوع کاربردهای پرچم در هند و چین ، سیام (تایلند امروزی) و سایر مناطق جنوب شرقی آسیا گسترش یافته است. در گذشته معمولا پرچم هایی با پس زمینه ابریشم سفید ، زرد یا سیاه برای طرح هایی مانند فیل ، گاو نر یا مرغ استفاده می شده است که با طلا دوخته می شدند. معمولا با شروع جنگ اولین تلاش هر سمت جنگ نابودی پرچم دشمن بود !!

خرید آنلاین پرچم

امروزه دیگر نیازی ندارید برای خرید پرچم ارزان همه بازار و حسن آباد تهران را بگردید تا قیمت مناسبتی برای آن پیدا کنید. پرچم نیز مانند همه اجناس دیگر به صورت آنلاین فروخته میشود. ما به شما برای خرید عمده پرچم وبسایت دنیای پرچم را پیشنهاد میدهیم! در این وبسایت میتوانید به صورت عمده و با قیمت ارزان برای سازمان خود پرچم تهیه کنید. کافیست با شماره تماس های داخل وبسایت ارتباط  برقرار کنید و درباره خرید عمده پرچم مشاوره رایگان دریافت کنید. نکته جالب اینجاست در صورت خرید پرچم به صورت عمده تیم فنی و دیزاین دنیای پرچم پس از تحویل آنها را به صورت تخصصی نصب میکند!

 

 

چاپ پرچم سفارشی

خرید پرچم

چاپ پرچم به صورت سفارشی با آرم و لوگوی شرکت و یا طرح دلخواه شما جهت دکوراسیون دیگر دردسر ها و هزینه های سابق را ندارد! کافیست طرح دلخواه خود را به صورت آنلاین ارسال کنید و آن را در کوتاه ترین مدت درب منزل تحویل بگیرید!

 

خرید انواع پرچم

در اروپا ، پرچم ها با توجه به شکل و هدف خود به بنرها ، آگهی ها ، راهنماها و پرچم های استاندارد تقسیم می شدند. همچنین پرچم های بسیاری از اهمیت شخصی ، خانوادگی یا محلی وجود داشت که از الگویی متفاوت و معمولاً پیچیده تر برخوردار بودند.

خرید انواع پرچم های استاندارد

از بین انواع اصلی پرچم ، پرچم های استاندارد بزرگترین اندازه در نظر گرفته می شدند. این نوع پرچم ها موقعیت یک فرد مهم را قبل از نبرد ، در طی محاصره ، در طول یک مراسم یا یک تورنمنت مشخص می کرد. از این نوع پرچم ها در کاخ ها ، قلعه ها ، پایگاه ها ، چادر یا کشتی ها استفاده می شد. استانداردها نیز در ابتدا توسط اشراف بزرگتر ، مورد استفاده قرار گرفتند. پرچم ها معمولا به شکل مربع یا مستطیل بودند و معمولا در دستان جنگجویان سلطنتی و نجیب زادگان قرار داده می شدند. کسانی که دوباره دستگاه شخصی یا خانوادگی را تحمل می کنند.

پرچم های راهنما

راهنما (کلمه ای که از guyd-homme فرانسه گرفته شده است) مشابه استاندارد بود اما با این تفاوت که قسمتی از پرچم را به شکل خاصی برش می دادند. راهنماها توسط رهبران در نبرد استفاده می شدند و تنها شوالیه ها می توانستند این پرچم ها را نگه داری کنند.

خرید انواع پرچم های مثلثی

پرچم های مثلثی کوچک ، توسط هر شوالیه بر روی نیزه او حمل می شد. یکی از اهداف این پرچم ها ، مشخص کردن شوالیه ها بود.

آویزها

آویزها پرچم مخروطی بلند هستند که بین 60 تا 18 فوت (18 تا 5.5 متر) طول و حدود 24 فوت (7 متر) عرض بود دارند. به دلیل طول زیاد ، تقریباً تنها استفاده این نوع پرچم ها در دریا بود. در قرن پانزدهم برای جداسازی کشتی های تجاری از جنگی معمولا از این نوع پرچم ها استفاده می شد.

پرچم ها در طی قرن ها کاربردهای ویژه بسیاری داشته اند. پرچم سیاه در گذشته نماد دزدان دریایی بود. در سراسر جهان پرچم زرد نشانه بیماری عفونی است. از پرچم سفید به عنوان پرچم آتش بس استفاده می شود.

از کجا می تونم پرچم های با کیفیت خریداری کنم ؟

تولید پرچم نیاز به مواد اولیه مرغوبی دارد تا بعد از کذشت مدت زمانی کوتاه مشکلی برای پرچم ایجاد نشود. در دنیای پرچم می توانید با خیالی راحت اقدام به خرید انواع پرچم های با کیفیت در انواع اندازه و کاربرد کنید.

 

 نویسنده محمد مهدی رجب پور شیرازی.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار