رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کمک از همتای چینی خود برای پیروزی در انتخابات سوم نوامبر را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اظهارات مطرح در کتاب جدید جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور در خصوص درخواست کمک از همتای چینی خود برای پیروزی در انتخابات را تکذیب کرد.

ترامپ روز جمعه در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری اکسیوس در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست کمک از شی جین پینگ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: نه به هیچ وجه. آنچه من به همگان گفته‌ام این است نه تنها با شی (جین پینگ) بلکه با همه وارد معامله می‌شوم. از آن‌ها می‌خواهم با این کشور تجارت کنند. من می‌خواهم خیلی بیشتر با این کشور تجارت داشته باشند.

رئیس جمهور آمریکا افزود آنچه برای کشور خوب است برای من نیز خوب است. آنچه برای یک کشور خوب باشد برای انتخابات هم خوب خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد با این حال دوره نمی‌گردم و نمی‌گویم به من در انتخابات کمک کنید. چرا باید این حرف را بزنم؟

رئیس جمهور آمریکا که تلاش می‌کرد اظهارات جان بولتون را زیر سوال ببرد، گفت به یاد داشته باشید زمانیکه من با او حرف می‌زنم تمام اتاق پر (از افراد دیگر) است. ما در اتاق بزرگی هستیم و افراد زیادی در آن هستند. حتی نمی‌دانم (اگر این حرف گفته می‌شد) اشتباه باشد، اما چرا باید چنین چیزی را بگویم. قطعا به هیچ وجه چنین حرفی را نمی‌زدم.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی خود که قرار است به زودی منتشر شود، گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درخواست کرده تا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به وی کمک کند.

بر اساس گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، ترامپ در جریان دیداری که در سال گذشته با شی جین پینگ داشته، از او درخواست کرده تا با خرید بیشتر محصولات کشاورزی از آمریکا، به انتخاب مجدد وی در انتخابات کمک کند.

با مطرح شدن موضوع انتشار کتاب جان بولتون، کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ مستقیما برای جلوگیری از انتشار این کتاب دست به کار شده‌اند. کتاب بولتون حاوی اطلاعاتی است کاملا به ضرر دونالد ترامپ است و جایگاه او را متزلزل خواهد کرد.

ترامپ پیش از این بار‌ها مدعی شده است که اطلاعات کتاب بولتون حاوی مطالبی است که قانون را نقض می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار