مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه دوم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز دوشنبه دوم تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

باند سارقان مغازه به دام افتادند

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان  اعضای باند ۳ نفره سارقان مغازه، با ۶ فقره سرقت به دام افتادند.

سرهنگ"ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در سطح شهرستان زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با حضور در صحنه‌های سرقت و جمع آوری سرنخ‌های موجود، دریافتند که سارقان در تمامی سرقت‌های خود از یک دستگاه خودروی پراید با پلاک مخدوش استفاده می‌کنند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: سرانجام با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی یکی از سارقان که راننده خودروی پراید بود شناسایی و این متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: سارق دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی، در بازجوئی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی شد، اما در ادامه تحقیقات و در مواجهه با ادله و مستندات پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و صراحتا به ۶ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان زاهدان با همدستی یکی از دوستان خود و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کرد.

او با اشاره به دستگیری دیگر همدست این سارق و مالخر اموال مسروقه، خاطر نشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این مالخر حرفه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیون ریال اموال سرقت شده از مغازه‌ها کشف شد.

سرهنگ ملاشاهی با اشاره به شناسایی مالباختگان و استرداد اموال مسروقه به آن‌ها خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان به کسبه و مغازه داران عزیز توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت‌های مغازه و ناکام گذاشتن سارقان، ضمن تعبیه درب‌های ایمن ضد سرقت برای مغازه خود و استفاده از قفل‌های کتابی استاندارد، حتما نسبت به تجهیز محل کسب خود، به دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و تجهیزات ضد سرقت ایمن اقدام کنند.

انبه‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف ۵۰۰ کیلوگرم میوه انبه قاچاق در بازرسی از ۲ خودروی پژو و پراید خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخا مقدم  گفت: روز گذشته یکی از تیم‌های گشتی یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی در آدرس میدان شهید سهبد قاسم سلیمانی به دو دستگاه سواری پراید و پژو مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی در بازرسی از این خودرو‌ها مقدار ۵۰۰ کیلوگرم میوه انبه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ نفر متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

عامل شرارت‌های سریالی در سراوان دستگیر شد

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان سیب و سوران عامل شرارت‌های سریالی این شهرستان دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت سریالی فردی مسلح در شهرستان سیب و سوران و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت عمومی توسط این فرد از طریق قدرت نمایی با سلاح، حمل سلاح گرم، زورگیری، راه اندازی نزاع‌های دسته جمعی و عربده کشی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس برای دستگیری این شرور تحت تعقیب ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اطلاعاتی در خصوص تردد این شرور در سطح شهرستان بدست آمد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرانجام مأموران، با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات تخصصی مخفیگاه این شرور را در یکی از روستا‌های شهرستان شناسایی و شب گذشته تیم‌های عملیات ویژه پلیس سیب و سوران طی هماهنگی قضائی با حضور در محل در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار طاهری گفت: در بازرسی از مخفیگاه این شرور یک عدد نارنجک جنگی به همراه یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی دیگر بدست آمد.

او با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس، در برخورد با اشرار و اخلال گران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست: تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه و غیر قانونی افراد فرصت طلب، در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری سارق اموال داخل خودرو با ۶ فقره سرقت در" زابل"

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق لوازم درون خودرو و اعتراف او به ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا میرشکاری  گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت لوازم درون خودرو در خیابان هامون وهیرمند شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک سارق سابقه دار را در همین رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او درمخفیگاهش در خیابان حافظ دستگیرکردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۳۱ ساله پس از انتقال به کلانتری، در بازجویی فنی پلیس به ۶ فقره سرقت لوازم درون خودرو در شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ میرشکاری درپایان با اشاره به اینکه متهم برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

دستگیری و جمع آوری ۶۸ سارق و خرده فروش مواد در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان "نیکشهر" از دستگیری ۶۸ سارق خیابانی و خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: مرحله‌ای دیگر از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سارقان خیابانی و خرده فروشان مواد مخدر به مدت یک هفته در سطح شهرستان نیکشهر به اجرا درآمد.

او  افزود: در این طرح مأموران این فرماندهی ضمن دستگیری ۱۹ سارق، ۳۵ فقره انواع سرقت را کشف کردند.

سرهنگ نوری تصریح کرد: دستگیری ۴۹ خرده فروش مواد مخدر، پلمپ ۵ پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف ۱۵ کیلو و ۱۲۳ گرم انواع مواد مخدر از دیگر نتایج این طرح هفت روزه بود.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با اشاره به تداوم این طرح از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص سارقان و فروشندگان مواد مخدر با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲ کشته در برخورد مرگبار کامیون با سمند

برخورد مرگبار یک دستگاه خودروی سمند با کامیون بنز در محور"زاهدان-بم" ۲ کشته برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  گفت: روز گذشته یک فقره تصادف منجر به آتش سوزی خودرو، در کیلومتر ۱۶۰ محور "زاهدان- بم" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک سواری سمند با ۲ نفر سرنشین با یک دستگاه کامیون بنز برخورد و دچار حریق شده است.
رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه هر ۲ سرنشین خودروی سمند طعمه حریق شده و جان خود را از دست دادند.

سرهنگ بهروزی زاده خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این حادثه دلخراش را انحراف به چپ سواری سمند اعلام کرده است.

کشف ۹۵ هزار آمپول قاچاق، در "زاهدان"

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف ۹۵ هزار عدد انواع آمپول دارویی قاچاق در بازرسی از یک انبار در شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: مأموران انتظامی شهرستان زاهدان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی به سرنخ‌های از دپوی یک محموله بزرگ اقلام دارویی در انباری واقع در حومه شهر زاهدان دست یافتند.

او افزود: با تحقیقات صورت گرفته توسط مأموران، مشخص شد که فردی سودجود با دپوی مقادیری قابل توجه دارو در انبار مذکور، قصد دارد به صورت تدریجی و به صورت کاملا غیر قانونی این اقلام دارویی را از طریق مرز‌های شرقی به کشور پاکستان انتقال دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح: مأموران پس از حصول اطمینان از موضوع با هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان سازمان غذا و دارو به محل اعزام و در بازرسی از انبار مذکور، ۹۵ هزار ۱۰۰ عدد انواع آمپول دارویی قاچاق را که همگی فاقد مجوز‌های حمل و باربری قانونی بودند، کشف کردند.

این مقام انتظامی گفت: ارزش ریالی اقلام دارویی کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ اکبری با اشاره به دستگیری یک فرد متخلف در این رابطه خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی‌های تکمیلی به قصد و نیت خود برای قاچاق این دارو‌ها به کشور پاکستان اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان به تأثیر بسیار بد پدیده قاچاق بر اقتصاد کشور اشاره کرد، و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار