رئیس مرکز بهداشت ثامن مشهد گفت: با اشاره به پیک دوم شیوع کرونا در کشور و در پیش بودن ایام پیک تابستان طرح سلامت یاوران حریم رضوی در منطقه ثامن اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حسین زاده رئیس مرکز بهداشت ثامن مشهد در نشست مشترک با سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد که به منظور هماهنگی‌های بیشتر در زمینه اقدامات پیشگیری از کرونا و نظارت بهداشتی بیشتر در حریم مطهررضوی  برگزار شد،گفت: باتوجه به در پیش رو بودن ایام دهه کرامت و آغاز فصل تابستان، و احتمال افزایش قابل توجه حضور زائرین در منطقه ثامن، نیاز به تشدید نظارت‌ها و کنترل دقیق‌تر شرایط بهداشت عمومی منطقه به منظور پیشگیری از گسترش دوباره کرونا، محسوس می‌باشد.

او با اشاره به احتمال وقوع پیک دوم کرونا در کشور و در خراسان رضوی، افزود: اگرچه از زمان شیوع این بیماری منحوس در مشهد، شاهد همکاری خوب همه ارگان‌ها و اعمال دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های ابلاغی، از سوی دستگاه‌های مختلف هستیم، اما چنانچه با پیک دوم این بیماری مواجه شویم، به یقین همکاری گسترده‌تر در سطح عموم شهروندان مورد نیاز است.

رئیس مرکز بهداشت ثامن مشهد ادامه داد: تجربه نیز نشان داده که در مقابله با مشکلاتی که به صورت گسترده در جامعه بروز می‌کند، هر جا مردم به یاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی آمده اند، مواجهه با مشکلات و رفع آن‌ها راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام شده است.

حسین زاده بیان کرد: به همین منظور به دنبال اجرای طرحی تحت عنوان «سلامت یاران حریم رضوی» هستیم که در صورت تایید و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، از جوانان مشتاق ثبت نام به عمل می‌آید تا پس از آموزش‌های لازم توسط کارشناسان مراکز بهداشت، در امر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل و حریم بارگاه منور رضوی یاری گر دست اندرکاران امر باشند.


آمادگی کامل برای اجرای طرح سلامت یاران حریم رضوی

 
سیدمصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه آماده هرگونه همکاری برای اجرای طرح سلامت یاران حریم رضوی هستیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی از جمله شورا‌های اجتماعی محلات و تشکل‌های مردمی همچون پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جادی و دیگر گروه‌ها و انجمن‌های فعال مردمی که در برنامه‌های مشارکتی شهرداری با معاونت فرهنگی و اجتماعی ما در ارتباط هستند برای این امر وجود دارد.

او افزود: علاوه بر این بسیاری از کارشناسان و نیرو‌های معاونت خدمات شهری ما که به صورت ۳ شیفت در سطح منطقه مشغول خدمت رسانی می‌باشند نیز می‌توانند هم در حوزه کنترل و پیشگیری و هم در زمینه اطلاع رسانی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

شهردار منطقه ثامن در ادامه با اشاره به اینکه می توانیم از فضا‌های تبلیغاتی موجود در سطح منطقه برای نصب و اطلاع رسانی پیام‌های بهداشتی مقابله با کرونا استفاده کرد، ادامه داد: بیش از ۱۵ کیلومتر سازه فلزی به عنوان پوشش کارگاهی در اطراف پروژه‌های در حال اجرای سطح منطقه در جهت تامین ایمنی شهروندان نصب شده، که میتوان بخشی از آن‌ها را برای نصب پیام‌ها و هشدار‌های بهداشتی لازم در نظر گرفت.

نعمتی بیان کرد: با توجه به اینکه جلسه کارگروه بهداشت منطقه ثامن، به صورت مستمر با حضور مدیران و کارشناسان دو حوزه شهری و مرکز بهداشت ثامن برگزار می‌شود، تشکیل کمیته ویژه‌ای به منظور برگزاری جلسات فوق العاده به منظور تبیین راهکار‌های افزایش تعامل، تعیین و تقسیم وظایف هر مجموعه و تسهیل و تسریع در اجرای طرح «سلامت یاران حریم رضوی» را نیز در دستور کار معاونت خدمات و محیط زیست شهری منطقه قرار خواهیم داد.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.