فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان اعلام کرد پرواز جنگنده‌های اسرائیل در آسمان لبنان نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت و حاکمیت لبنان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استفانو دل کول، فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان اعلام کرد پرواز جنگنده‌های اسرائیل در آسمان لبنان نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و حاکمیت لبنان است و اسرائیل باید این تجاوز‌ها را متوقف کند.

فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در واکنش به نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی گفت، یونیفیل افزایش پرواز جنگنده‌های اسرائیلی را بر فراز آسمان لبنان مشاهده کرد.

او تاکید کرد، پرواز این جنگنده‌ها بر فراز آسمان لبنان، نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و نیز حاکمیت لبنان است که باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و ممکن است به بروز اتفاقاتی منجر شود که امنیت و آرامش حاکم میان لبنان و اسرائیل را به خطر بیندازد.

فرمانده یونیفل در لبنان خاطرنشان کرد، این اقدامات اسرائیل با اهداف و تلاش ما در تضاد است. ما سعی در جلوگیری از بروز تنش‌ها میان دو طرف و نیز حفظ امنیت و ثبات در جنوب لبنان داریم.

استفانو دل کول در ادامه از اسرائیل خواست که همه پروازهایش بر فراز آسمان لبنان را سریعا متوقف کند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در ادامه نقض حریم هوایی لبنان، بر فراز شهر‌های صیدا، حاصبیا، مناطق العرقوب، جبل الشیخ و مزارع شبعا واقع در جنوب این کشور به پرواز درآمدند.

هواپیما‌های متجاوز رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز وارد حریم هوایی لبنان می‌شوند و در نقاط مختلف پرواز می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار