منتصری، از ۱۸ مورد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان‌های فارس طی ۳ روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار کرد: ۱۸ مورد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی  شهرستان‌های کازرون، فسا، آباده و نی ریز طی ۳ روز گذشته به وقوع پیوست.

او ادامه داد: اگر حضور به موقع و آمادگی نیرو‌های امدادی منابع طبیعی در کنار هماهنگی فرمانداران، مسئولان ستاد مدیریت بحران، همراهی مردم محلی و طبیعت دوست نبود، سطح وسیعی از عرصه‌ها دچار آسیب جدی می‌شد.

منتصری، از رفتار برخی گردشگران و بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی گلایه کرد و افزود: بی توجهی برخی گردشگران و یا بی دقتی بهره برداران فرآوردی‌های فرعی جنگل و مرتع در روشن کردن آتش و رها کردن آن در طبیعت عامل بروز و گسترش برخی از آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف استان فارس بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن هشدار جدی به کشاورزانی که کاه و کلش مزارع خود را آتش می‌زنند، افزود: در بعضی موارد با آتش سوزی‌هایی مواجه هستیم که از زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های منابع طبیعی سرایت کرده است.

او گفت: با وجود هشدار‌های پی در پی مسئولان مبنی بر ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش مزارع، هنوز شاهد این رفتار از سوی برخی کشاورزان هستیم و در صورتی که محرز شود عامل ایجاد حریق در عرصه‌های منابع طبیعی سرایت آتش از مزارع بوده است، صاحب زمین کشاورزی به عنوان عامل ایجاد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

منتصری در خصوص آتش سوزی‌های چند روز اخیر در عرصه‌های منابع طبیعی فارس گفت: آخرین حریق مربوط به شهرستان کازرون بود که عصر دیروز در اثر خطای انسانی و به احتمال زیاد آتش زدن کاه و کلش مزارع از سوی کشاورزان در کوه مست (کوه قبله) مشرف به روستای گلستان این شهرستان آغاز شد.

او افزود: این آتش سوزی به علت وزش باد شدید، با سرعت به سمت ارتفاعات کشیده شد که بلافاصله نیرو‌های منابع طبیعی ضمن هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان به محل اعزام و با همکاری نیرو‌های محلی و دهیاری روستا‌های گلستان، الیف (اهلی)، مشتان، کوهنوردان، آتش نشانی، محیط زیست و تشکل‌های مردمی موفق شدند بامداد امروز آتش را به طور کامل مهار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار