کریمیان گفت: مردم باید مخاطرات بیماری کرونا و افزایش شدید آمار مبتلایان را درک کنند و با رعایت اصول پیشگیرانه از شیوع آن جلوگیری نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمار استان ایلام در روز‌های اخیر در حال افزایش و نگران کننده است.

او با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان در کشور و استان ایلام حاصل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عادی پنداشتن شرایط است، اظهار کرد: مردم باید شرایط فعلی ، افزایش شدید آمار مبتلایان و مخاطرات بیماری کرونا را درک کنند و با رعایت مسائل و اصول پیشگیرانه از افزایش و شیوع این ویروس جلوگیری نمایند.

کریمیان با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر در بیمارستان شهید مصطفی خمینی که مرکز خدمات دهی به بیماران کرونایی است، خوشبختانه هیچکدام از پرسنل و پزشکان مبتلا نشده‌اند، اظهار کرد: این امر نشانگر رعایت مسائل و اقدامات پیشگیرانه و استفاده از تجهیزات فردی و بهداشتی از سوی پرسنل و پزشکان این بیمارستان است، لذا اگر مردم نیز به همین اندازه بیماری را جدی بگیرند و اقدامات پیشگیرانه و فاصله‌گذاری اجتماعی را به درستی رعایت کنند، کاهش آمار مبتلایان و حتی قطع زنجیره انتقال این بیماری دور از دسترس نیست.

او به چالش‌هایی که در سطح استان ایلام به منظور مقابله با بیماری کرونا وجود دارد اشاره کرد و افزود: کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف مختلف، عدم اجرای مناسب و مورد انتظار مصوبات جلسات ستاد‌های استانی و شهرستانی توسط برخی از مردم و اصناف، عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات و ارباب رجوع آنان چالش‌هایی هستند که در مقابله با بیماری کرونا با آنان مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: در حال حاضر بیماریابی در سطح جامعه و افزایش موارد نمونه‌گیری از برنامه‌های اصلی و اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی است که امیدواریم این برنامه‌ها در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا کنترل شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.