معاون کل وزیر بهداشت گفت: باور مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا بطور چشمگیری در کشور کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی گفت: باورداشت و اعتقاد عملی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در مقابله با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بطور چشمگیری در کشور کاهش یافته است.

او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهند در برخی از شهر‌های کشور باورداشت مردم نسبت به اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا ۷۰ درصد و در تهران بین ۹ تا ۱۱ درصد کاهش داشته است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هر چقدر اعتقاد و آگاهی مردم نسبت به رعایت بهداشت فردی کاهش یابد، در مقابله با بیماری کرونا بیشتر دچار مشکل خواهیم شد.

حریرچی بیان کرد: مهمترین نقطه ضعف مردم در مقابله با بیماری کرونا اعتقاد و باورداشت نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع است.

او تصریح کرد: رعایت نکردن موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع در برخی اماکن مانند مراکز خرید و پاساژها، خودرو‌ها و مکان‌های حمل و نقل عمومی، دفاتر پیشخوان‌های دولت، دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و برخی از مطب‌های پزشکان خصوصی از چالش‌های پیش رو در مسیر مبارزه با بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا است.
 

رعایت اصول بهداشتی در حرم های مطهر مناسب است


معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: این در حالی است که در برخی از اماکن مانند هتل ها، مساجد و همچنین حرم‌های مطهر چهارگانه رعایت اصول و موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی میان افراد در جهت مبارزه با کرونا مناسب است.

حریرچی اظهار کرد: رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم در این مکان‌ها اختلاف ۴۰ درصدی با مراکزی دارد که مردم در آن‌ها بهداشت را رعایت نمی‌کنند.

  ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری کوتاه به مشهد دیشب ضمن بازدید از روند اجرای اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حرم مطهر رضوی، در نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی نیز شرکت کرد.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.