رئیس جمهور گفت: نوسانات اخیر در بازار ارز و شوک ایجادشده، دلیل و ریشه بنیادی اقتصادی ندارد و این شرایط گذراست.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز در چهل و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، افزود: برنامه اجرایی این سیاست به طور منسجم آغاز شده است و موضوعاتی نظیر فعال کردن بورس برای عرضه منطقی سهام یا فعال کردن معادنی که عده‌ای مالکیت آن را در طی سال‌های گذشته در اختیار گرفته‌اند، اما هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور افزود: فروش اوراق به صورت کاملا اقتصادی و باصرفه به مردم و از آن مهمتر فروش اموال و زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن از دیگر اقدامات مهم دولت برای تحول پایدار و اساسی در اقتصاد است تا بتواند نقدینگی کشور را به سمت یک اقتصاد مولد و پایدار هدایت کند.

روحانی تشکیل بورس املاک را نیز از جمله اقدماتی برشمرد که موجب تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و تولید مسکن در سطح گسترده از طریق تامین زمین و تسهیلات مالی لازم خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: دولت با جدیت سیاست‌های پولی خود را اعم از کنترل نقدینگی و تورم و همچنین مدیریت بازار‌های مالی و بویژه قیمت ارز، دنبال می‌کند.

روحانی با بیان اینکه مردم شریف ایران شرایط کشور و مشکلاتی که ناخواسته مانع پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور شده است را درک می‌کنند، گفت: اطمینان دارم با همراهی یکدیگر از این شرایط سخت و ناخواسته عبور خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید

او با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر در بازار ارز و شوک ایجاد شده دلیل و ریشه بنیادی اقتصادی ندارد، افزود: برخی تحرکات و عملیات روانی در عرصه بین المللی علیه ایران و همچنین ایجاد یک نگرانی غیر واقعی در بین مردم از عوامل اصلی آشفتگی و نوسانات اخیر در بازار ارز است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان اقتصادی کشور به‌ویژه دست اندرکاران اصلی بازار‌های مالی می‌بایست با قوت و جدیت اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های تصویب شده برای کنترل و مدیریت این بازار را در دستور کار داشته باشند، گفت: همه باید تلاش کنیم تا مانع از ایجاد بار روانی تاثیر افزایش قیمت ارز بر قیمت سایر اقلام و کالا‌ها شویم و مراقبت کنیم که نوسانات کوتاه مدت و گذرای ارز کنترل شود.

روحانی با بیان اینکه همه دستگاه‌های نظارتی و انتظامی در کنار بانک مرکزی و با همکاری موثر خود مانع از برخی فعالیت‌های سودجویانه از سوی سوداگران شوند، اظهار کرد: مطمئن‌ترین راه برای آرامش بازار ایفای تعهد صادرکنندگان برای برگشت ارز به چرخه اقتصاد و مدیریت بانک مرکزی در فضای آرام و باثبات بازار‌ها است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ایجاد فضای آرام در اقتصاد و کاهش نگرانی‌های مردم و بار روانی نوسانات کوتاه مدت و گذرای ارز ارز، گفت: کمک دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ها در کنار مساعدت نهاد‌های نظارتی و اقدامات در دست اجرای بانک مرکزی، هیجانات غیر واقعی را مهارمی کند.

او گزارش‌های واصله مبنی بر باز شدن مرز‌ها و بازگشت وضعیت صادرات و واردات به شرایط قبل از شیوع کرونا را در آرامش بازار مالی و ارز موثر خواند و افزود: افزایش صادرات و تلاش‌های موفقیت آمیز برای بازگشت درآمد‌های ارزی به کشور و همچنین عرضه ارز حاصل از صادرات از سوی صادرکنندگان، وضعیت آرام تری را در بازار ارز به وجود خواهد آورد.

در بخش دیگری از جسله ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، موضوع تنظیم بازار مسکن بویژه بازار اجاره بها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور با اشاره به شرایط ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با شیوع کرونا و تاثیرات آن در فضای اقتصادی کشور و درآمد و معیشت مردم، گفت: سیاست دولت مساعدت و حمایت از قشر‌های کم برخوردار و آسیب دیده از این شرایط اقتصادی است و در کنار بسته‌های حمایتی و ارائه تسهیلات برای کسب و کارها، پیش نویس بسته حمایتی برای تنظیم بازار اجاره مسکن آماده شده است که به زودی در ستاد ملی کرونا بررسی و تصویب خواهد شد که تنگنای ایجاد شده را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۲:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چرا بفکر مردم نیستین خونه بیداد میکنه پس کی میخواین بفکر مردم باشین اجاره ها وحشتناکه یکی به داد مردم برسه بخدا با این وضع باید بریم چادر بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
الا برکت الله داخل این مملکت پر از حباب شده خدا کند نترکد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
یا ایها الذین امنو اتقوالله و قولوا ...... اینا در نظام کجایند جای این ایات کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
واقعا راست میگن وقتی تو حرف میزنی چیزا گرونتر میشن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یکی
۰۰:۱۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
جوونی من هم موقته داره تو این جهنم میگذره و تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ازاین‌حضرات؛یه‌عده‌دارن‌هرروز‌دروغ‌میگن‌ویه‌عده
سالی‌ویه‌عده‌دقیقه‌‌به‌دقیقه.یه‌عده‌هم‌مثل‌ما‌که‌...
حقمون‌همینه‌،چون‌ازجهلمونه‌‌ووقتی‌بسوزه،خشک
وترباهم‌میسوزه‌وامان‌ازخواب‌رفته‌ها‌وکبک‌هاو
متعصب‌هایی‌که‌خودشونو‌به‌خواب‌زدن...
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خنده داره دلار از 3 تومن رسوندی 20 تومن تازه هر هزار تومنی رفته بالا شوک اقتصادی اعلام شده فک کنم تا صد هزار تومن هم بره بالا تنها شوک اقتصادیه!!! ؟؟؟؟ شما به جای شوک اعلان بفرمایید دلار همان دلار جهانگیری باشه و خلاف آن مفسد اقتصادی و دستگیر و اعدام خواهد شد. دلار از شوک یقینا خارج میشه شماها هم دچار شوک نمیشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
هرچی وام وکمک و...بخاطر کرونا دادین جبران کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
این هم حبابه فقط حبابش از جنس بتنه که نمیترکه تا وقتی روحانی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
پس باز دراز مدت هست چون همیشه برعکس حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بخدا قسم قشرضعیف جامعا دارند نابود میشن وضعیت معیشت مردم خرابه خیلی از خانوادها دارن ازهم میپاشن پدرهای ایران عزیزمون دارن زیربارتورم نابودمیشن دیگه بنیان خانواده وجود نداره چرامسئولین بفکرنیستن چرا هرروزیک اختلاس بزرگ کشف میشه چرااینقدرادم فاسد درسیستم دولت هست به والله خسته ایم به والله دیگه روحیه نداریم کمرمون شکسته با این تورم وگرانی چرا کسی پاسخگو نیست با این همه سرمایه نفت گاز معدنها فروان باید توفقر دستوپا بزنیم.....باشگاه تورابخدا نظرم رابزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی، چرادیر به این شوک توجه کر دی!!!! ازسال قبل که دلار3000 تومن بود، وارد شوک شد!! آیا دلار بالای 3000تومن، درنظر شما حباب نیست، حالا که دلار بالی 20000 رفته، به شما شوک وارد شده!؟!؟ شما که این عدد راباحذف صفر خیلی زیبا میبینی!!؟؟؟ خیلی بی خیالی!!
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سال 1400 اقای روحانی برای رفع بیکاری یه شرکت بسته بندی بزن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
۳تومن و کرد ۲۰تومن ،هنو میگه گذراس.این نیز بگذرد
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام تمام مطالب گفته شده دوستان صحیح میباشد ملت ما نیازی بدشمن خارجی ندارد چون داخل پر از ستون پنجم میباشد از قدیم گفتن عرضه و تقاضا بخش مسکن شهرداری و ادارات دیکر مسبب گرانی هستند بخش خودرو تا روزی که دو خودرو ساز هستند هم گیفیت پایین و هم قیمت بالا چرا قبل گرانی دلار بانکها پیش قدم شدن و بصورت دستوری نرخ بهره بانکی را کاهش دادن تا مردم پول خود را از بانک خارج کرده بسمت دلار و سکه رفتن شاید منظور سمت بورس بود نمدانم و از چند سال قبل و جدیدا بیشتر مردم را اذیت مکنند که مردم را وادار بخلاف قانون سوق میدهند و بنظر من دولت با کلیه داراتش مسول کرانی و نابسامانی میباشد
Germany
باقرخان سالار ملی
۲۱:۰۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بی کفایتا ول کنین برین دیگه چی میخواین از جون ما
Germany
محمدعلی شاه
۲۰:۵۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اوج بدبختی ایرانیان را در این دوران داریم تجربه میکنیم علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۲۰:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
به سياست خالي چيزي درس نميشه به والله مردم زير فشارن ندارم بجا حرف هاي پوچ جلو اين شكو بگيرين نكه بذارين بره ٢٥ تومن بيارينش رو ٢٠ تومن بگين خداروشكر جلو روند سعودي رو گرفتيم يه زماني ميگفتين ارزش واقعي دلار ٨ تومنه ما نزديك ميشيم به اين قيمت ولي شدين ؟! الان قيمت چنده
Germany
شهروند پیگیر
۲۰:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
نمی دونم چرا از وقتی آقای روحانی سر کار اومده همش دچار بحران های متعددیم ، همشونم موقتیه، بحران تخم مرغ ،دلار ،سیب زمینی ، گوجه ، پیاز ، لوازم خانگی، برنج، شکر ، خرما ،خودرو ، سوخت ، .... می ترسم شب بخوابم فردا بحران جدید درست بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خدایا دکتر محمود احمدی نژاد سریعتر به ملت برسون الهی امین
Germany
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
الان متوجه شده دلار۲۰تومن شده باید ارزان بشه
ترسناک تر از دلار ۲۰تومنی دلار ۱۸ تومانی است که قراره همه را خوشحال کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کارشناس اقتصادی درست ودرمان نداریم می شود این اوضاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
زمان گران شدن بنزین هم همین را گفتید ولی همه کالا ها گران شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
يقه اشون رو بگير و بگو يا دلار رو ارزون كنن يا اونا هم بايد دلار و سكه رو تو مملكتشون گرون كنن والا ما هم برنامه هسته ايمون رو ادامه ميديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
پس كي ميخواي يقه برجاميا رو بگيري
بهشون بكو اگه قراره ما تحريما رو تحمل كنيم اونا هم بايد تحمل كنن و اگه اينجا دلار و سكه بيست برابر ميشه براي اونا هم بايد بيست برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی، شما و معاون اول و دیگر وزرای تان، بویژه مسئولین اقتصادی دولت، در اظهارات اقتصادی تان بایستی بیش از پیش جانب دقت و احتیاط را رعایت فرمایید. دیگر بر احدی پوشیده نیست که عملکرد اقتصادی دولت جنابعالی واگرایانه و بی هدف بوده و نتایج بسیار نامناسبی را علی الخصوص در سه سال اخیر برای مردم و کشور به ارمغان آورده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خجالت بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خدایا این رسمش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خود کرده را تدبیر نیست رای غلط نتیجه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
علی برکة الله تا ۱۴۰۰ با شتاب سقوط آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اگر بسته حمایتی مثل وام مسکن باشه که ۲۴۰,میلیون کردین و باعث گرانی بیشتر مسکن شد بدرد خودتان میخورد تنها راه حمایت تولید ۱۰۰درصدی مسکن است
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۱۸:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
مقصر روحانی و احمدی نزاد و ... نیست ما انتخاب کردیم یه جور دیگه زندگی کنیم. همه کاسه کوزه ها رو سر رئیس جمهور نباید شکست .. اینا تدارکات چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ما انتخاب نکردیم ! نسلهای گذشته انتخاب کردن و حتی اونها هم همچین چیزی رو انتخاب نکردن بلکه چرخش عجیب و ۱۸۰ درجه‌ای در وعده ها به وجود اومده !
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۸:۳۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خداییش انقدر این حرفها برام تکراری و مسخرس با این فشار وحشتناک اقتصادی که رو مردمه بعضی اوقات فکر میکنه ادم داره خواب میبینه
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۸:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
امیدواریم شوروی به خاطر همین گرانی ها پاشید گرانی که ریشه آن برداشت یارانه از اقلام بود.یارانه ای که کمکی برای افراد است ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علمدار
۱۸:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کدوم نوسان موقت دلار ۲۰تومن،پراید۸۰تومن،ارزاق خداتومن؟خیلی رو میخاد والله اگردولتهای قبل نصف پول از جیب مردم برداشتن حالا تمام پول...
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۷:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
هفت ساله که شوک وارد شده، موقته؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
این وضعیت را از چشم دولت نبینید از مجلس بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
خدایا فقط مررررررگگگگگگکگ..من این زندگیو نمیخوام من مرگ مخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
ما که از شنیدن این همه وعده ی دروغ خسته شدیم شما از این دروغ گفتن ها خسته نشدین ؟ چرا چیزی که می دونین نمی تونین اجرایی کنین رو به مردم وعده میدین
دولت تدبیرتون دلار را 3800 تومان تحویل گرفت الان از 20 هزار تومان هم گذشته . اگه می خواستید و یا می تونستین نمی زاشتین اقتصاد ما که فقط تب داشت حالا کارش به آی سی یو برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کلمه حبابو طلاق دادند اقایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
4سال میگه موقته این موقت قراره کی تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
یکی تقویم امسالو بده رئیس جمهورمون
هنوز منتظر شنبه هستم
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۱۷:۰۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
چی موقته تو 4 سال میگی این شوکها موقته پدر مردم درومد لابد اینم موقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
تنها راه حل بحران آوارگان واگذاری زمین رایگان به مستاجران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
موقتی هست چه میدونی مردم چه میکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
دوسال پیش با ۶۰ میلیون میتونستم خونه بخرم الان همون ۶۰ میلیون رو باید بدم همون خونه رو رهن کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
الان سی ساله میگن گرونی ها و شوک ها موقتیست.اما از اول انقلاب تا به امروز سرمایه های مردم هر چند سال یک بار به صورت تصاعدی نصف شد.در پانزده سال اخیر سرمایه های مردم هر چند سال یک بار باز به صورت تصاعدی به یک چهارم قبل تقلیل پیدا کرد و هر بار گفتند موقتیست.احتمالا مسئولان نظام معنای موقتی را نمیدانند
Israel
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
ریس جمهور با تدبیر ،اخه تو را به اقتصاد چیکار ،فقرا زیادتر ثروتمندان بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۳۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
برای رضای خدا یک بار تعبیر موقتی بودن نوسانات بازار ارز درست در نیومده. گرون شد و رفت پی کارش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
شما فرض کنید گذراست اما هنین گذرا داره زندگی ها را تباه میکنه .فساد بالا می‌بره.بیکاری فساد فقر عدم ازدواج جوانان و خیلی چیزها با این قیمت گذرا .برای همیشه ثابت میمونه.
اره شما فرض کنید گذراست فعلا از قیمت پایین به سمت قیمت بالاتر گذراست و هنینطور گرون و گرونتر میشه گذراست.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۳۰ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کارفرمایانی که به خاطر این شوک مجبور به تعدیل نیرو شدید ،زوجهایی که به خاطر این شوک مجبور به طلاق شدید.خانمهای سرپرست خانواده که به خاطر این شوک هزار بار زندگیتون بدتر شد،جوونهایی که بخاطر این شوک بیکار شدید،مستاجرانی که به خاطر این شوک اواره شدید،ایرانیهایی که بخاطر این شوک از مچکریم گفتنتون پشیمان شدید وشهرهای ایران که به خاطر این شوک دارید در بدبختی غرق میشید.شک نکنید ،شک نکنید که این شوک یک شش هفت سالیه موقتیست تمام میشه انشالله.امیدتون بخدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۹
من اقای روحانی رو سرزنش نمیکنم اونایی که به این رای دادن رو اعدام کنین
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
1تومان شد3,000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۳ ۰۳ تير ۱۳۹۹
1تومان شد3,000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
در دوران احمدی نژاد فقط یه شوک ارزی داشتیم اونم اواسط ۹۱
ولی الان هر دو ماه یه شوک
Denmark
حسن
۱۴:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۴:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
ما چه گناهی کردیم که کارمند شدیم و حقوق بگیر با ریال
هر جا میری جنس بخری به قیمت روز دلار میفروشن حقوق ماهم دیگه کفاف هیچی نمی‌ده واقعا خسته شدم از این زندگی و این مملکتی که درست شده
Iran (Islamic Republic of)
یه کارمند ساده مناطق محروم
۱۶:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
ما چه گناهی کردیم بازنشسته شدیم؟
کاش میشد مثل ۹۰ ساله هایی که هنوز صندلی ریاست را ول نکردن ما هم کار میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۴:۲۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
به خدا خسته شدیم من مستاجرم نمیدونم چیکار کنم شرایط سخته کی از وضعیت گرونی در میام اقایون مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
تحریم با این شدت در کمتر از یک سال کمر هر ملتی را می شکست. همین که پابرجاییم یعنی قدرتمند هستیم. مشکلات ما نیاز به راه حل های جهادی دارد که با تحویل و تحول در عوامل اجرایی و ورود نیروهای مخلص، متخصص و جوان و تازه نفس انقلابی ایجاد می شود اما چند راه کار:
1_ حفظ امنیت ایجاد شده در کشور
2_ پخش جریان زندگی در همه کشور
3_ با بردن امکانات به نقاط دیگر، از شهرهای بزرگ تمرکز زدایی کنید
4- مبارزه با تجمل گرایی به طور واقعی
5- حمایت از کارگاه های کوچک
6- جلوگیری از احداث کارخانجات بزرگ و تمام مکانیزه در صنایع غیر استراژیک و ساده مثلا در پوشاک نخ و پارچه تمام صنعتی تولید شود اما دوخت لباس در کارگاه ها پخش شود.
7- قناعت و استفاده حداکثری از عمر مفید کالاها
8-ممنوعیت واردات کالاهایی که نمونه داخلی دارد
9-عزم جدی برای استفاده از کالای ایرانی
10- واگذاری زمین مجانی به هر خانواده ایرانی که مسکن ندارد
11-ممنوعیت سرمایه گذاری بنگاه ها و سرمایه داران و بانک ها در بخش مسکن
12-ممنوعیت مالکیت مسکن از یک تعداد معین بیشتر
13-الزام مسئولین از جمله نمایندگان مجلس به زندگی با حداقل سطح درآمد در جامعه در زمان تصدی مسئولیت
14- رسیدگی به مشکلات تک تک افراد و حل آن مانند غربال گری کرونا
15- اگر یک مشکل راه حل معمولی ندارد منتظر آن راه حل نباشید. با تصمیم قاطع با توکل به خدا دنبال راه حل جایگزین باشید.
16- بجای خط فقر، خط زندگی تعریف کنیم و برای رسیدن مردم به کار، مسکن و پوشاک و بهداشت و ... تلاش کنیم
17- همه اینها یک تحول اساسی نیاز دارد. در مسئولین، در خودمان، در نگاه به زندگی، در نگاه به شرافت انسان و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اختلاص نابودمون کرده نه تحریم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۴۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
مشکل ما از تحریم نیست از مسئولین و دلال بازی تو هر چیزیه که کمر مردم داره میشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
شما این وسط چی میگی بابا
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل برزكى
۱۹:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اقاى نا شناس چقدر با دقت و حوصله زحمت كشيدى و اين مقاله را نوشتى حقش بود كه انرا براى چاپ به يكى از روزنامه هاى صبح تهران ميفرستادى بهر صورت جاى قدر دانى است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
حرفهای ایده آل نزن!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یکی
۰۰:۱۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
از وقتی دست چپ و راستم رو شناختم مشکلات کشور ما همین بوده راه حلش هم همین انشاء ها نه مشکلات فرق کرده نه راه حل ها
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۱۳:۵۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
اگه میخوای یه کار مثبتی انجام بدی لطفاً استعفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
آقای روحانی امسال سال جهش تولید است نه جهش قیمت اشتباهی میزنی
Germany
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
آقای رئیس جمهور یادمونه اون موقع که دلار ۱۲هزار تومان بود هم میگفتین این شرایط موقت و گذراست این قیمتها حبابه قطعا باید پایین بیاد علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بله دلار 5 تومنی هم شوک بود، گوشت فلانقدری هم شوک بود و گذرا ولی این شوک های ما نه تنها پایین نمیان بلکه بالا میرن هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
نه داداش اونا حباب بود ، این شوکه ، اینا رو باید یاد بگیری فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
حالا حباب یا شک چه فرقی داره، فعلا که ما مردم داریم زیر بار این حباب ها و شوک ها میترکیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
اصلا واقعیت تموم بابا اوایل کرونا همه مسوولین میگفتن ایی روزا میگدره روزای خوب خواهد آمد کجا کشید ب ماهها لانم میگن سالها بقیه حرفاشونم همینطوره ولا
آخرین اخبار