رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهربابک گفت: امسال بیش از ۳۰ هکتار از مراتع و مناطق حفاظت شده شهربابک در آتش سوخته است.

محمد مومنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: امسال قریب به ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع شهربابک رخ داده است.

او با بیان اینکه در این آتش سوزی‌ها بیش از ۳۰ هکتار از مراتع و مناطق حفاظت شده شهربابک طعمه حریق شده است، اظهار داشت: دلیل ۹۸ درصد از این آتش سوزی‌ها عامل انسانی و سهل انگاری گردشگران و عشایر بوده است.

مومنی با اشاره به اینکه بارندگی‌های خوب امسال باعث رشد و گسترش پوشش گیاهی بوده است، افزود: گونه‌های گون، درمنه، ارژن و بادام کوهی بیشترین گیاهانی بودند که در آتش سوختند.

او تأکید کرد: مردم در طبیعت آتش درست نکنند و در صورت ایجاد آتش تا شعاع دو متری هیچ گونه گیاهی نزدیک آن نباشد و بعد از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

مومنی بیان داشت: از کشاورزان درخواست داریم علوفه‌های خشک اراضی خود را ریشه کن کنند، زیرا در گسترش آتش بسیار تأثیرگذار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهربابک تصریح کرد: بیشترین آتش سوزی مراتع در روستا‌های اطراف خبر، جوزم، دهج و پاقلعه رخ داده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار