رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تا کنون ۳۸۸ نفر فوتی قطعی و ۵۸۰ نفر فوتی مشکوک به کرونا در البرز ثبت شده است.

فاصله یک هفته ای با وضعیت قرمز کرونا در البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که تاکنون ۸۴۱۱ نفر در استان بستری داشتیم که ۴۷۹۴ نفر از آن‌ها مثبت بودند، گفت: ۴۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در البرز بستری شده اند و تعداد ۵۸ نفر نیز در بخش ویژه بستری هستند.

کریم افزود: آمار فوتی‌های مبتلا و مشکوک به کرونا استان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۲ فوتی قطعی  و ۵ مشکوک بوده است.

او گفت: هم اکنون  بیماران بستری مشکوک  درالبرز ۳۲۳ نفر است  که ۸۰ نفر از این آمار جوان هستندو  تست  ۱۰۴ نفر از آن‌ها مثبت اعلام شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود:آمار مبتلایان و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تا ۱۴ خرداد ثابت بود، اما از این تاریخ به بعد شاهد افزایش روزانه آمار‌ها هستیم.

کریم با بیان این که در حال حاضر با افزایش بیماران بستری و مراجعات در استان البرز روبرو هستیم، گفت: یکی از عمده نگرانی‌های ما مواجه شدن با کمبود تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در اسفند و فروردین گذشته، اختیارات کامل داشتیم، اما الان این گونه نیست مگر این که به وضعیت قرمز برسیم که با تداوم این روند پیش‌بینی می‌شود تا یک هفته دیگر به وضعیت قرمز برسیم.

او در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: به شدت با فعالیت تالارها، برگزاری مراسم‌ها و بازشدن قهوه خانه‌ها و امثال آن مخالف هستیم.

کریم افزود: واکسن کرونا نیز طی امسال و سال آینده در دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.