رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه با جدیت به دنبال کاهش بازداشتی‌های غیرضروری در استان هستیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم افراد به دلیل بازداشت‌های غیرضروری برچسب بخورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز توسلی‌زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه به کاهش چشمگیر بازداشتی‌ها در استان اشاره کرد و گفت : براساس آماری که استخراج کردیم در مهرماه سال ۱۳۹۸ در کرمانشاه ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به دلایل مختلف از جمله سرقت و مواد مخدر و سایر جرم‌ها بازداشت شدند که این رقم در پایان فروردین سال ۹۹ به ۳۰ نفر کاهش یافت.

۲۰درصد جرایم نیاز به برخورد دارد

او گفت : برخی از بازداشتی‌ها ضروری نبوده و نباید اجازه دهیم به دلیل بازداشت‌های غیرضروری مردم برچسب بازداشتی و زندانی بخورند.

توسلی‌زاده با بیان اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد جرایم با اهمیت هستند که باید با شدت با آن‌ها برخورد شود، افزود: برخورد با جرایمی مانند سرقت مسلحانه، قاچاق اسلحه و مشروبات الکلی، زمین‌خواری و برخی از این دست جرایم ضروری و نیاز جامعه است و از این رو از قضات هم خواسته‌ایم به شدت با این جرایم برخورد کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم کاهش جمعیت کیفری (تعداد زندانیان)، افزود: ما به شدت به دنبال این هستیم که قضات اعتقاد به مجازات کردن را کنار بگذارند ذهن‌شان به سمت بازداشت کردن افراد نرود و تا حد ممکن از صدور حکم زندان جلوگیری کنند و از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده نمایند که این امر باعث کاهش زیاد آمار زندانیان شده است.

او با بیان اینکه سیاست ما این است که تا می‌توانیم نگذاریم مردم برچسب بخورند، به آسیب‌های عاطفی، مالی و اجتماعی زندانی شدن افراد پرداخت و افزود: قضات باید زندانیان را ببینند و از زندان‌ها بازدید کنند و هر ماه گزارشی در این خصوص به ما بدهند.

او با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری در استان این است که مردم کمتر بازداشت شوند، ادامه داد: ما در راستای تحقق این هدف نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت مردم هستیم.

او پیشگیری از وقوع جرم را یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی در استان دانست و گفت: برای اجرایی کردن این برنامه به دنبال این هستیم که قضات را همراه مجموعه کنیم و خوشبختانه تمام قضات استان نیز به این موضوع معتقد هستند.

او با تاکید بر اینکه قضات باید زندان را ببینند و از نزدیک با زندانیان صحبت کنند، افزود: در نظر داریم که ذهن قضات را به این سمت ببریم که کمتر به دنبال بازداشت افراد باشند.

او ادامه داد: به دنبال حل مشکلات مردم در دادگستری استان با همراهی و همکاری قضات انقلابی هستیم و در این راه به کمک مردم نیز نیاز داریم.

او افزود: ما اعتقاد داریم که مردم باید با آرامش زندگی کنند و به دنبال کار‌های تولیدی باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.