معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: کارکنان دستگاه‌ها به هیچ عنوان بدون ماسک اجازه ورود به محل کار خود را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه ویدیو کنفرانس با فرمانداران استان با بیان اینکه برخی از شهر‌های استان در وضعیت قرمز و برخی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند اظهار داشت: در صورتی که مردم با دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان همراهی خود را ادامه ندهند نگرانی بیشتری شامل حال سلامت جامعه خواهد بود.

او اضافه کرد: از مردم استان تقاضا می‌شود در زمانی که استان از شرایط خوبی ازلحاظ شیوع ویروس کرونا برخوردار نیست بیشتر از گذشته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و حتما در مکان‌های عمومی از جمله خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات و سایر مراکز پر تردد از ماسک استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست کماکان بر استفاده کارکنان از ماسک تاکید داشته باشند و با کارکنان خاطی نیز برخورد جدی داشته و آن دسته از کارمندانی که مبتلا به ویروس کرونا یا مشکوک به ابتلای آن هستند را به منظور استراحت به مرخصی بفرستند.

خوش اقبال گفت: اربابان رجوع هر اداره نیز باید طبق پروتکل‌های بهداشتی رفتار کرده و از ماسک استفاده کنند تا سلامتی خودشان و هموطنان به در ایام کرونایی حفظ شود.

او با اشاره به آغاز فصل تابستان و احتمال افزایش مسافرت‌ها اظهار داشت: این استان هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفته امکان پذیرایی از مسافران را نداشته و خواهشمندیم افرادی که کردستان و شهرستان‌های آن را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند برنامه خود را برای حفظ سلامتی لغو کنند.

خوش اقبال در خصوص بازرسی از واحد‌های صنفی نیز خوستار ارتقای زمان فعالیت و گروه‌های نظارتی در سطح شهرستان‎ها شد و یادآور شد: ساده انگاشتن ابتلا به ویروس کرونا باعث افزایش تعداد مبتلایان شده و در این راستا باید نظارت‌های بیشتری از واحد‌ها و کسب و کار‌های مختلف انجام شود.

او با اشاره به احتمال تکمیل ظرفیت مراکز درمانی کردستان در پی شیوع ابتلای ویروس کرونا گفت: نیرو‌های مسلح مستقر در استان باید مراکزی را پیشتر به عنوان نقاهتگاه تجهیز کرده بودند را هرچه سریع‌تر مجددا آماده کرده تا در صورت نیاز احتمالی در اختیار دستگاه درمانی قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.