رستمی استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی را یکی از راهکار‌های موثر در مقابله با قاچاق کالا بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان که با حضور سایر اعضای این کارگروه از جمله مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی یکی از مهمترین راهکار‌های مقابله با قاچاق کالا است، از سوی دیگر تکیه به منابع و توانمندی‌ها و نیرو‌های داخلی، بدون شک منجر به کاهش قاچاق کالا در کشور خواهد شد.

رستمی افزود: با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که علیه ایران انجام می‌گیرد اگر توانمندی داخلی مردم ایران نبود این هجمه‌ها علیه ایران، کشور را از پا درمی‌آورد.

او بیان کرد: از مشکلات اصلی استان بحث اشتغال است و زمانی می‌توانیم نگاهی توسعه‌گرا در استان را شاهد باشیم که به توسعه اشتغال ورود کنیم و بی‌شک قاچاق کالا بیانگر نبود اشتغال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اضافه کرد: متاسفانه برند‌های فیک به اسم برند‌های مشهور به مردم فروخته می‌شود و سودجویان سود کلانی را می‌برند، اما اگر رونق و جهش تولید در استان مورد توجه قرار گیرد می‌تواند تحول اساسی در استان ایجاد کند.

رستمی عنوان کرد: اگر کارآفرینی را در جامعه توسعه دهیم مشکلی در توسعه اشتغال نخواهیم داشت و نیاز‌های داخلی نیز برآورده می‌شود.

او افزود: انجمن‌ها و کانون‌های ارشاد اسلامی، رسانه‌ها و فضای مجازی در جاری و ساری کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا با آمادگی در خدمت فرهنگسازی هستند تا ایجاد فرهنگ مصرف درست را در جامعه رواج دهند.

رستمی خاطرنشان کرد: گرچه کار فرهنگی دیربازده است، اما تاثیرات عمیق و مدت‌داری دارد و باید با کارفرهنگی توسعه مدارانه شاهد تحقق اهداف باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.