۱۹ تن چوب جنگلی قاچاق در ۲ شهرستان گیلان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ۱۹ تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان‌های رودسر و آستانه‌اشرفیه کشف و ضبط شده است.

کشف ۴ تن چوب قاچاق در رودسر

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی، فرمانده انتظامی رودسر گفت: ۴ تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان رودسر کشف و ضبط شد.

او افزود: ماموران انتظامی پاسگاه چینی‌جان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون خاور مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی رودسر اظهار داشت: متهم ۳۱ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ جوانمردی با بیان اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رحیم‌آباد منتقل شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۱۴۰ میلیون ریال برآورد کردند.

او با اشاره به اینکه منابع طبیعی از مواهب الهی برای استفاده عموم است و همه باید در حفظ آن کوشا باشیم، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۵ تن چوب قاچاق در آستانه‌اشرفیه

سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: ۱۵ تن چوب  قاچاق در این شهرستان کشف شده است.

او افزود: ماموران انتظامی پاسگاه دهسر حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا، پلت سفید و گردو کشف شد، اظهار داشت: متهم ۴۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ محمدی‌نسب تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی چوب‌های کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

او با اشاره به اینکه حفظ و صیانت از منابع ملی از اولویت‌های ماموریت پلیس است و قطع درختان نیز باعث تخریب محیط زیست می‌شود، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و حمل چوب‌های جنگلی، مراتب را به از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.