رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی زنجان گفت: سهل انگاری افراد از مهمترین علت‌های آتش‌سوزی مراتع زنجان می‌باشد.

 آتش‌سوزی مراتع به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ایده لویی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: آتش سالانه سطح وسیعی از اراضی ملی را به تلی از خاکستر بدل می‌کند که طبق بررسی‌های انجام شده سهل انگاری افراد از مهمترین علت‌های این حادثه می‌باشد.
 
او افزود: اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با کمک تسهیلگران دانشگاه زنجان از اوایل خرداد ماه امسال به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی گام‌های موثری برداشته اند.
 
ایده لویی گفت: یک تیم ۴ نفره در این بازه زمانی با حضور در مناطق بحرانی روستا‌های ذاکر، کهناب، گلستان، خانچای، امام، لار، یحیی آباد، چفتان، قلعه، تهم، چلگان، گلجه، ییلاق اولن دلبر، ییلاق سندستان و ییلاق قرخ قزلار آموزش‌های لازم را برای بهره برداران، دهیاران واعضای شورا‌های اسلامی ارائه نموده اند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی زنجان افزود: تیم مسئولین آموزش و ترویج و همچنین تسهیلگران در قالب نشست‌های صمیمی، جوامع محلی و دهیاران را با روش‌های پیشگیری و اطفاء حریق آشنا کرده اند.

او ترویج و فرهنگ سازی به منظور کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی و جلوگیری از وقوع حریق در مراتع و جنگل‌ها را امری ضروری دانست و ادامه داد: آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و پیشگیری از تخریب و آتش سوزی مراتع نقش مهمی در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی دارند.

ایده لویی همچنین از اجرای این طرح در کل استان زنجان خبر داد و گفت: برای تحقق اهداف تدوین شده تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی می‌تواند راهگشا باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.