معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از افزایش ۱۴ درصدی جابه‌جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل بار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، تیمورزاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی میزان کالای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل بار استان، گفت: ناوگان حمل و نقل بار استان آذربایجان شرقی پنج میلیون تن بار در طی سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ جابجا کرده است.

 تیمورزاده گفت: تعداد بارنامه صادره در این مدت بیش از ۳۳۵ هزار و ۵۰۰ برگ بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ حدود پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: طی سه ماه اول امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفر روبرو بوده نیز ۵۲۳ هزار مسافر را با بیش از ۷۸ هزار سفر جابه‌جا کرده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد کاهش یافته است.

تیمورزاده گفت: در این مدت تعداد ۹۳۶ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار انجام گرفته و بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ بر چسب معاینه فنی برای وسائط نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.

در حال حاضر تعداد ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و تعداد شش شرکت حمل ونقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می‌کند.

همچنین پنج مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین با شش خط کنترل درآذربایجان شرقی فعال هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.