توکلی گفت: موقوفه بودن زمین‌های اطراف خلازیر و بوستان ایرانیان بزرگ‌ترین چالش در حل بخشی از مشکلات اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ تهران در حاشیه بازدید خود از کوره‌های اجر پزی و خلازیر واقع در منطقه ۱۹ گفت: جا دارد یک ورود جدی در بحث بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان شود، زیرا نزدیک به ۱۲ سال است این مساحت برای احداث بوستان در نظر گرفته شده است، اما در مسیر تحقق با مشکل مواجه شد که یکی از آن‌ها مشکل زمین‌های موقوفه‌ای در محدوده منطقه ۱۹ است.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: در ابتدا با سازمان بوستان‌ها وارد مذاکره شدیم و امیدواریم فاز اول آن با همت سازمان بوستان‌ها با مساحت ۱۴ هکتار در سال جدید به بوستان بدل شود.

توکلی بیان کرد: در بخش فعالیت ضایعات فروش‌ها در خلازیر نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان برای تملک زمین‌های موقوفه‌ای داریم.

او‌ادامه داد: پیشنهاد ما این است که در بخش‌هایی از بوستان ایرانیان تغییر پهنه ایجاد شود تا گره احداث بوستان تا حدی باز شود و باید به این نکته تاکید کنم که در حال حاضر پهنه زمین G است.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: طرح‌هایی در دست بررسی است که گاراژ‌های ضایعات را به سمتی ببریم که تغییر صنف دهند و امیدواریم در این دوره مدیریت شهری به اهداف خود برسیم.

توکلی با اشاره به این نکته که ۴۳۰ هکتار از زمین‌های منطقه ۱۹ موقوفه است، گفت: جلسه‌های بسیاری را با مدیران اوقاف برگزار کردیم و پس از نتایج می‌توانیم اعلام کنیم که بخشی از تفکیک متوقف شده است.

او‌ادامه داد: از راهکار‌های پیشنهادی می‌توان به تغییر پهنه از G به s تغییر کند و در ادامه اگر تامین مالی شود می‌توان املاک محدوده فعالیت ضایعات فروش‌های خلازیر را تملک کرد.

شهردار منطقه ۱۹ افزود: به طور حتم شهرداری از تامین ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی جهت خرید املاک ضایعات فروشان خلازیر مشکل دارد و از همین رو به دنبال جذب سرمایه گذار خصوصی هستیم.

توکلی بیان کرد: برای تملک کوره‌های آجر پزی می‌توانیم ۳۰ هکتار آزاد سازی داشته باشیم و از سمت شرق بوستان ایرانیان به معبر خلازیر ختم می‌شود که باز هم با تملک املاک موقوفه‌ای مواجه هستیم.

او‌ادامه داد: مذاکره‌های بسیاری انجام شد تا مالکان طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز موافقت خود را اعلام کرد که طرح‌های پیشنهادی را در کمیسیون ماده ۵ مطرح کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار