رئیس فدراسیون کونگ‌فو در حاشیه مجمع عمومی این فدراسیون درباره وضعیت این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ فو در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد مالی این فدراسیون عنوان کرد: این مجمع اولین مجمع عمومی فدراسیون‌ها در سال ۹۹ بود. فدراسیون ما برای این موضوع پیش قدم شد. مهدی علی نژاد از جنس ورزش و رزمی است و اشراف کامل به بخش‌های بین المللی و داخلی دارد. براساس اساسنامه فدراسیون، ما مقید به رعایت قوانین هستیم. قطعا تلاش همکاران من در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

او افزود: ۱۰ روز قبل پرونده حسابرسی‌های مالی را به اعضای مجمع دادیم. وزارت ورزش و جوانان به این موضوع اشراف کامل داشت.

او درباره شرایط برگزاری مسابقات لیگ کونگ‌فو عنوان کرد: اگر شرایط مهیا باشد و ویروس کرونا اجازه بدهد قطعا لیگ برگزار می‌شود. ما از صدور مجوز بازی‌ها استقبال می‌کنیم. البته اگر مجوز هم صادر نشود از وزارت ورزش تبعیت می‌کنیم.

حیدری درباره تسهیلات برای مربیان عنوان کرد: مربیان که از باشگاه‌ها درآمد دارند، با شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شدند و علی نژاد هم به این مسئله اشاره کرد و قرار است در این شرایط طی رایزنی‌ها به مربیان کمک‌ شود.

او ادامه داد: از سری فدراسیون‌های پیشگامی بودیم که در بحث کلاس‌های مجازی خوب عمل کردیم و دوره‌های مربیگری، مسابقات هنر‌های فردی و قرآنی را در سطح کشور برگزار کرده ایم.

او در مورد اینکه نزدیک‌ترین تورنمنتی که کونگ‌فوکاران ایران می‌توانند در آن شرکت کنند عنوان کرد:هنوز مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم. مسابقات قهرمانی جهان در کیش قرار بود برگزار شود که به تعویق افتاد و باز هم به بعد از این شرایط موکول شده است.

او درباره موفقیت توآی گفت: با توجه به اینکه توآی یک ورزش ایرانی است باید به خودباوری برسیم. خیلی از کشور‌ها عضویت ما را در فدراسیون جهانی این رشته ورزشی پذیرفته اند و این اتفاق بسیار مهمی است که کشورهای شرق آسیا با وجود اینکه صاحب سبک هستند ورزشکاران توآی ایران را قبول دارند . امیدوارم با خردجمعی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مانند پنچاک سیلات موفق عمل کنیم.

حیدری در خصوص مشکلات مالی هیئت‌های استانی بیان کرد: در همه حوزه‌ها مشکلات وجود دارد و باید با شرایطی که کل دنیا را درگیر کرده است کنار بیاییم. با جذب حامیان مالی می‌توان مسابقات بزرگی را برگزار کرد و در اولین فرصت به این موضوع می‌پردازیم. البته اکثر فدراسیون‌ها در جذب حامیان مالی مشکل دارند.

او گفت: نمی‌توان رشته ما را با کاراته و تکواندو مقایسه کرد، چون هر دو المپیکی هستند و توجه در این بخش زیاد است. ما به عنوان اولین متولی رشته ورزشی در ایران بتوانیم رشته ایرانی را در دنیا به ثبت برسانیم کار بزرگی است.

رئیس فدراسیون کونگ‌فو در مورد توجه به بخش بانوان عنوان کرد: هر اقدامی که در بخش آقایان انجام داده ایم را در بخش بانوان هم اجرا کردیم. حمایت‌های لازم در بخش بانوان صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار