سرپرست آب منطقه‌ای گلستان گفت: مرکز توانمند سازی بانوان روستایی با هدف ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بین خانواده‌های روستایی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محسن حسینی سرپرست آب منطقه‌ای گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، گفت: پتانسیل آب برای هر گلستانی یک هزار و ۴۰۰ متر مکعب بوده در حالی که میانگین کشوری برای هر فرد یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب است.

او افزود: میانگین پتانسیل آب در جهان برای هر نفر ۷ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بوده و استان گلستان با اینکه یک استان ساحلی و شمالی محسوب می‌شود، اما از همسایگان خود هم کم آب‌تر است.

حسینی ادامه داد: در مازندران پتانسیل آب برای هر نفر ۲ هزار مترمکعب، در استان سمنان یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب و در خراسان شمالی یک هزار و ۹۰۰ مترمکعب است.

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان گفت: بررسی آبخوان‌های کم عمق استان در تاریخ ۳۱ خرداد نشان می‌دهد وضعیت این آبخوان‌ها نسبت به سال قبل بهتر بوده است.

حسینی با اشاره به بجث کشت برنج در گلستان گفت: ما مخالف کشت برنج در گلستان نیستیم، اما با مصرف بیش از اندازه آب در این زمینه مشکل داریم و معتقدیم بهترین روش کشت برنج استفاده از روش خشکه کاری است.

حسینی با اشاره به افتتاح مرکز توانمندی زنان در روستای قره بلاغ گلستان گفت: این مرکز با هدف فرهنگ سازی بانوان و خانم‌هایی که همسرشان از شبکه آبرسانی برای کشت محصولات کشاورزی استفاده می‌کند راه اندازی می‌شود تا راه‌های صرفه جویی در مصرف آب به خانواده منتقل شود.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.