اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، واحد جولایی رئیس گروه حفظ و احیاء اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تهیه شبکه اطلاعات آثار تاریخی، از آغاز اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی این استان خبر داد.

او افزود: در این طرح معاونت میراث فرهنگی در نظر دارد در راستای اجرای ماده (۹) قانون جامع حدنگاری (کاداستر) اقدام به تهیه شبکه اطلاعاتی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی و همچنین تعیین حدود تمامی آثار تاریخی استان کند.


بیشتر بخوانید: موافقت با ثبت ملی پنج اثر تاریخی فرهنگی چهارمحال و بختیاری


جولایی اضافه کرد: این اقدام منجر به تشکیل نقشه‌ای جامع از املاک و زمین‌های تاریخی استان می‌شود و به علت ایجاد سامانه دیجیتالی، تاثیر بسزایی در تسریع بررسی و پیشگیری از احتمال هرگونه تداخلات طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز‌ها با این زمین‌ها دارد.

او ادامه داد: بدون شک یکی از دلیل‌های اهمیت این موضوع آن است که تمامی خدمات و سرویس‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه آثار تاریخی با حداقل هزینه، حداکثر سرعت و در کمترین زمان ممکن در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

جولایی گفت: این طرح به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و در مرحله نخست آن، بنا‌های تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی به انجام می‌رسد.

او افزود: این استان هم اکنون چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد و در مرحله نخست نخست این طرح ۲۰۰ طرح با ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تعیین حدود می‌شود.

جولایی اضافه کرد: اجرای مرحله‌های بعد برای تعیین حدود بقیه آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در سال‌های آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار