رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در سفر به شهرکرد گفت: برنامه جامع محرومیت زدایی بسیج سازندگی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در سفر به شهرکرد و در نشست ستاد نهضت جهش تولید و پشتیبانی از گروه‌های جهادی اظهار داشت: برنامه جامع محرومیت زدایی بسیج سازندگی در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا و ۶۵۵ دهستان کشور در طول سه سال اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح از امسال آغاز شده است و تا سال ۱۴۰۱ در مناطق محروم ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: در بحث محرومیت زدایی می‌توان از ظرفیت نیرو‌های جهادی بهره‌مند شد


زهرایی با اشاره به اینکه این طرح در یک هزار و ۸۷ محله در حاشیه شهر با عنوان محله‌های کرامت نیز اجرا می‌شود اضافه کرد: در این طرح ۱۸۳ هزار پروژه با همکاری دولت و سایر نهاد‌ها اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: طرح‌های آبرسانی، مسکن محرومان و توسعه زیرساخت‌های اشتغال از رویکرد و اولویت‌های اجرای این طرح است که در مرحله نخست اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق روستایی در دستورکار قرار دارد.

زهرایی گفت: هم اکنون شش هزار و ۲۰۰روستای کشور فاقد آب آشامیدنی هستند که به سه هزار و ۵۰۰ روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود و مابقی روستا‌ها فاقد آبرسانی سیار هستند.

او افزود: ۵۰۰ دستگاه تانکر برای آبرسانی به روستا‌های سطح کشور فعال است که اجرای طرح‌های آبرسانی با عنوان آبخیز تا جالیز، آب شرب و آب بندان اجرایی می‌شود.

زهرایی اضافه کرد: احداث ۲۳۰ هزار مسکن برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) که فاقد مسکن هستند، در اولویت بعد قرار دارد.

او ادامه داد: در کشور ۱۶۰ هزار رده و ۲۱ هزار گروه جهادی بسیج فعال است که بیش از ۶۰۰ هزار نفر عضو این گروه‌ها هستند.

زهرایی به فعالیت ۱۹ هزار و ۸۵۰ صندوق قرض الحسنه در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های این برنامه با مشارکت ۳۰ درصدی دولت است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار