مدیر شرکت آب و فاضلاب کاشمر گفت: دستگاه‌های کلرسنج و کدورت سنج در راستای کنترل کیفیت آب در شبکه توزیع این شهرستان نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عباسی مدیر شرکت آب و فاضلاب کاشمر گفت: نصب دستگاه‌های کلرسنج و کدورت سنج در راستای کنترل کیفیت آب در شبکه توزیع با هدف پایش مستمر کیفیت آب شرب در این شهرستان انجام شد.
 
او افزود: بدلیل شیوع بیماری کرونا در اسفندماه سال ۹۸مصرف آب نسبت به اسفند سال ۹۷، افزایش ۴۰درصدی داشته که این امر میتوانست قدم بزرگی در ایجاد بحران کمبود آب شرب برای ۷۳ هزار مشترک شهرستان باشد.

مدیر آبفای کاشمر ادامه داد: در شرایط کرونایی بابرنامه ریزی‌های مختلف از جمله هوشمندسازی شبکه توزیع آب اقدامی در جهت افزایش کیفیت آب شرب و از همه مهمتر جلوگیری از دخالت نیروی انسانی در انشعابات مشترکین از طریق جانمایی شیرآلات فشارشکن، فشارسنج‌های آنلاین، کلرسنج  و کدورت سنج آنلاین انجام شد.

عباسی بیان کرد: نصب این دستگاه‌ها به طور خودکار و ثانیه‌ای میزان کلر و کدورت باقیمانده را در شبکه توزیع آب اندازه گیری و به صورت دیجیتال نمایش می دهد؛ همچنین همزمان قابلیت ارسال اطلاعات کیفی به مرکز را دارد.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.