رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: استان همدان عنوان نخست درخصوص صلح و ساز در کشور را به خود اختصاص داده است.

عنوان نخست استان همدان درخصوص صلح و ساز در کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان همدان به مناسبت هفته قوه قضائیه و با دیداراز اعضای شورای اسلامی شهر همدان، تشکیل ستاد تألیف قلوب و ۴۵۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس با رویکرد حبس زدایی را زمینه ساز کسب عنوان نخست استان همدان درخصوص صلح و ساز در کشور برشمرد.

او افزود: شورای اسلامی شهر همدان تسلط خوبی بر رویداد‌های شهری و حقوق شهروندی دارد و اعضای آن با جدیت پیگیر حل مشکلات هستند.

عدالت خواه ادامه داد: سلامت محور بودن در شورا‌های اسلامی یک شرط مهم است که در همدان این مسئله به دلیل وجود نیرو‌های ارزشی و اصیل حفظ شده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: اقدامات اخیر دستگاه قضایی در ۱۰ ماهه گذشته در در این استان به طور عمده با پیوست فرهنگی روبرو بوده است، تا جایی که نام ساختمان قبلی دادگستری به سردار شهید همدانی، ساختمان جدید به نام شهید سلیمانی، ساختمان‌های دادگاه‌های انقلاب به نام شهید میرزامحمدسلگی و ساختمان دادسرا به شهید محمد بروجردی تغییر یافته است.

عدالتخواه با اشاره به عفو ۵۴۱ زندانی در همدان با پیگیری‌های شبانه روزی چند ماهه اخیر مجموعه دستگاه قضایی استان، ادامه داد: نحوه آزادی این زندانیان نیز با پیوست فرهنگی همراه بود تا جایی که این عفوخوردگان با برنامه‌ای هماهنگ شده با عنوان "بازگشت به زندگی" در گلزار شهدا حضور یافتند و با قرائت میثاق نامه ای، ورود مجدد به زندگی خود را با نام و یاد شهدا آغاز کردند.

اوبا اشاره به راه اندازی شعبه ویژه کودکان و نوجوانان برای حمایت از آنان در دادگستری همدان اضافه کرد: باید از حقوق کودکان و نوجوانان حمایت کرد.

این مقام قضائی افزود: با توجه به اینکه شعبه ویژه اطفال و نوجوانان در استان همدان وجود نداشت، با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه سی ام فروردین ماه سال جاری با تشکیل این شعبه موافقت شده است و به دنبال آن هستیم تا مجمتعی هم با همین عنوان با حضور چند روانشناس، مشاور و قاضی تربیت شده درخصوص مسائل کودکان ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهارداشت: خوشبختانه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان هم تصویب شده و یک نمونه از این قوانین آن است که فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال جرم محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار