پرندگان آبزی زادآور در شهرستان تنگستان پایش شدند

عملیات پایش پرندگان در محدوده شهرستان تنگستان و پاکسازی جزیره هاله محل جوجه آوری این دسته از حیات وحش، انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: شهرستان تنگستان یکی از شهرستان‌های ساحلی استان است که به علت مرز دریایی فراوان با خلیج فارس، مأمن مناسبی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

خسرو درویشی افزود: این پرندگان در نقاط ساحلی و جزر و مدی با توجه به شرایط زیستگاهی خود در فصول مختلف تابستان یا زمستان در منطقه حضور دارند و از جمله مهمترین آن‌ها پرندگان جوجه آور تابستان گذران هستند که در معدود مناطق جزیره مانند در حوزه این شهرستان نیز زادآوری دارند.

او ادامه داد: یک دسته از این پرندگان، پرستو‌های دریایی گونه سفید هستند که در جزیره هاله در آب‌های بخش ساحلی دلوار زادآوری دارند و بزرگترین کلونی آن در استان است. اگرت‌های ساحلی نیز در این جزیره زاد آوری دارند که کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر، با ساخت لانه برای این پرندگان کمک زیادی به موفقیت زادآوری آن‌ها کرده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: جوجه آوری پرندگان در این جزیره به علت موقعیت جغرافیایی آن به ویژه جزر و مد‌های شدید با مشکلاتی رو به روست و کمک به این دسته از گونه‌ها و حفظ تنوع زیستی در منطقه، به ادامه همکاری دوستداران محیط زیست با اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.