کارشناس هواشناسی گفت: فردا برای استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های شمالی البرز بارش باران گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رگبار پراکنده باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز بعدازظهر برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: از بعدازظهر جمعه تا دوشنبه در برخی ساعات برای استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های شمالی البرز افزایش ابر، بارش باران گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و نقاط شمالی استان‌های غرب و همچنین در شمال شرق، خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: دمای هوا از روز جمعه در نوار شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز بین ۷ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

به گفته وی، طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور جریانات فصلی ۱۲۰ روزه شدت می‌گیرد و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در زابل می‌شود.


بیشتر بخوانید:


 

نقشینه با اشاره به اینکه طی امروز و فردا خلیج فارس مواج و متلاطم است، بیان کرد: از بعدازظهر امروز تا روز یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

آسمان تهران بارانی می‌شود

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی پنج روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است، ضمن آنکه از امشب تا ۲ روز آینده در منطقه جنوبی و غربی استان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

به گفته وی، طی روز‌های جمعه، شنبه و دوشنبه بر روی ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر گاهی همراه با بارش پراکنده انتظار می‌رود.

نقشینه در پایان از روند کاهشی دما طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: امروز بیشینه دمای تهران ۳۸ درجه، جمعه ۳۶ درجه، شنبه ۳۴ درجه و یکشنبه ۳۳ درجه سانتی گراد خواهد بود، ضمن آنکه کمینه دمای فردا صبح تهران ۲۴ درجه و شمیرانات ۲۱ درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نشتي كولر
۱۳:۰۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
هواي تهران خنگ ميشود با وجود برف روي كوهها در رشته كوههاي البرز اين اميدواري وجود دارد كه هواي گرم را حداقل در ماه جاري تير با شدت نخواهيم داشت و ضمن ايجاد رطوبت و ابرهاي محلي تشكيل ميشود و از گرماي هوا كاسته خواهد شد البته مردم بايد بدانند اين دليل بر اين نيست در مصرف آب صرفه جويي نداشته باشيم بهرحال مردم با اين فرهنگ بايد خو بگيرند كه مصرف بي رويه باعث افت فشار آب و ديگر شهروندان در مناطق مختلف شهر دچار مشكل خواهند شد . بنابراين بازديد از كولرها از واجبات است كه نشتي كولرهاي آبي عامل كاهش فشار و مصرف بي رويه ميشود كه بايد مديران ساختمان به اين موضوع دقت كافي را داشته باشند كه اخطار به صاحبان واحدها را چه مستاجر و موجر بعمل آورند .
آخرین اخبار