معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بیش از یکصد نفر در بیمارستان‌های استان اسیر ویروس کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده و همین تعداد نیز مرخص می‌شوند.

او افزود: متخصصان اعتقاد دارند با روندی که هم اکنون در استان وجود دارد افزایش ابتلا به کرونا به صورت شیب ملایم تا آخر تیرماه ادامه یابد.

نوری شادکام اظهار داشت: این مساله بدین معناست که تا آخر تیرماه تقریبا ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری خواهند بود.

او با اشاره به انجام تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا، ادامه داد: امیدواریم مردم نیز با رعایت موازین بهداشتی که هم اکنون بهترین روش آن استفاده از ماسک است، کادر بهداشت و درمان را یاری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده از ماسک را عامل کاهش ۶۰ برابری ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: رعایت موازین بهداشتی سبب می‌شود تا از شیب تند ابتلا به این بیماری جلوگیری شود و در این صورت از انتهای تیرماه شاهد سیر نزولی ابتلا خواهیم بود.

نوری شادکام گفت: رفت و آمد های غیرضروری،  رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و سفر شهروندان به استان‌های با وضعیت قرمز سبب شد  آمار مبتلایان به کرونا در یزد دوباره افزایش یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار