۹۳ درصد ابلاغ اوراق قضایی شهرستان خوی الکترونیکی است

رئیس دادگستری خوی گفت:۹۳ درصد از ابلاغیه‌های قضایی در خوی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسن ابراهیمی رئیس دادگستری خوی در جمع خبرنگاران گفت: در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی تحولی در قوه قضائیه صورت گرفته است، که در این صورت مردم توقع و انتظار داشته و دارند که زمان رسیدگی‌ها به پرونده‌ها کاهش پیدا کند.

رییس دادگستری خوی همچنین راه اندازی سامانه سنا به منظور سرعت بخشی به فرآیند دادرسی را از برنامه‌های دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: ابلاغ‌های قضایی در این شیوه به شکل الکترونیک در اختیار افراد قرار می‌گیرد و دراین صورت ۹۳ درصد ابلاغ‌های قضایی در خوی با استفاده از سامانه سنا به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

این مسئول درمورد پرونده‌های مربوط به املاک نیز گفت:۲۵ درصد پرونده‌های ورودی به دادگستری مربوط به معاملات املاک می‌باشد که بیشتر آن‌ها بصورت قولنامه‌ای وغیر رسمی معامله کردند.

رئیس دادگستری خوی افزود: این نوع معامله‌ها آسیب‌های فراوان داردو در آینده نزدیک برگه‌های قولنامه حذف ودرآن صورت تعداد پرونده‌های املاک کاهش می‌یابد.

رئیس حوزه قضایی خوی همچنین تاکید کرد: با متصرفان املاک دولتی و زمین خواران به شدت برخورد شده و املاک غصب شده به تصرف دولت وصاحبان زمین بر می‌گردد.

ابراهیمی در مورد پرونده مختومه نیز گفت:۸۷درصد پرونده ها‌ی قدیمی که در دادگستری قدیمی بودند بعد از رسیدگی مختومه شدند که نسبت به زمان مشابه ۷ درصد رشد داشته است.

رئیس دادگستری خوی در مورد جرائم خشن ازجمله قتل، تجاوز به نوامیس مردم و اخلال گران اجتماعی گفت: جهت احقاق حق مشروع مردم و ایجاد آرامش در جامعه و جلو گیری از جرائم خشن، دو مورد از قاتلین سنگ دل و بی رحم که به قصاص محکوم شده بودند در هفته جاری به دار مجازات آویخته شدند.

ابراهیمی مهمترین برنامه‌های اولویت دار دادگستری را در سال ۹۹ تحقق شعار جهش تولید و بحث عملیاتی کردن تکریم ارباب رجوع دانست.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.