مدیر جهاد کشاورزی دامغان خبر داد؛

پیش‌بینی افزایش برداشت گندم در دامغان

سیدمحسن طباطبائیان گفت: متوسط برداشت گندم از اراضی شهرستان دامغان امسال با ۶٠ درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: سال گذشته چهار هزار و ۹۸۶ تن گندم در دامغان برداشت شد که میانگین برداشت به نسبت میزان اراضی ۳.۸ تن در هر هکتار بود.

او اضافه کرد: برداشت گندم از سطح یکهزار و ۲۳۰ هکتار از مزارع دامغان از اول تیرماه آغاز شده است و تا اواسط مرداد در مناطق رودبار ادامه دارد.

طباطبائیان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از هفت هزار و ۳۸۰ تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان برداشت شود که عواملی نظیر بارندگی‌های مناسب پاییز و بهار، تغذیه مناسب مزارع و نظارت مستمر کارشناسان پهنه باعث افزایش تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان ادامه داد: یکی دیگر از خدمات ارائه شده به کشاورزان، توزیع بهتر بذر بوده است و میزان بذر توزیع شده بین کشاورزان در سال زراعی جاری حدود ۱۲۰ تن بود.

او تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰ دستگاه کمباین شامل چهار دستگاه بومی و ۶ دستگاه مهاجر در حال برداشت محصول راهبردی گندم در دامغان هستند.

طباطبائیان گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان در این شهرستان سه مرکز خرید را با ظرفیت ۳۵هزار تن فضای سیلویی و فضای انباری سازماندهی کرده است تا بتواند خرید گندم از گندمکاران را به خوبی انجام دهد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.