مدیرکل استاندارد کرمانشاه از رقابت واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برای ارزیابی واحد نمونه سال ۹۹ خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه از رقابت واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برای ارزیابی واحد نمونه سال ۹۹ خبر داد و گفت : هر ساله واحد‌های تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، می‌توانند در رقابت انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی یا کشوری شرکت کنند.

او تعداد واحد‌های تولیدی و خدماتی زیرپوشش اداره کل استاندارد را ۶۲۸ واحد اعلام کرد و گفت : یک هزار و ۲۵۵ فرآورده تولیدی این واحد‌ها در صنایع مختلف شیمیایی، غذایی، کشاورزی، ساختمانی، معدنی و مهندسی پزشکی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد می‌باشند.

او افزود: برای حضور در فرآیند انتخاب واحد نمونه، در طول یک سال گذشته هیچ یک از فرآورده‌های تولیدی نباید دارای عدم انطباق و مردودیی در آزمون‌های انجام شده باشند، همچنین طی این مدت علیه واحد تولیدی نباید اعلام جرمی صورت گرفته باشد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: از معیار‌های انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه، می‌توان به استمرار در حفظ پروانه استاندارد، کامل بودن آزمایشگاه، مشارکت واحد تولیدی در تدوین استاندارد‌های ملی و بین المللی، میزان صادرات فرآورده تولیدی، دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی برای فرآورده تولیدی و میزان فعالیت‌های آموزشی اشاره کرد که پس از بررسی مستندات و امتیاز بندی واحد‌های برتر ملی و استانی توسط سازمان ملی استاندارد معرفی می‌شوند.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: از جمله مزایای انتخاب واحد نمونه ملی، حذف نمونه برداری یک ساله از واحد تولیدی و واحد نمونه استانی، انجام تنها یک نمونه برداری و آزمون در نظر گرفته شده است و از واحد‌های نمونه در ۲۲ مهر ماه، روز جهانی استاندارد، تقدیر به عمل می‌آید.

نیازی افزود: واحد‌های تولیدی علاقه‌مند حضور در این ارزیابی به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی و دریافت فرم شرایط و ضوابط برای حضور در فرآیند انتخاب واحد نمونه به زیرپورتال این اداره کل به نشانی www.kermanshah.isiri.gov.ir مراجعه و تا تاریخ ۲۰ تیرماه جهت بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) اقدام نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.